Aussieringens

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Carina Losenborg - 24 oktober 2010 19:21

Är just nu arg, förbannad och otroligt trött på att få skulden för saker som jag inte har gjort. Denna gången fick mina hundar skulden för något som de inte hade gjort och när de sedan kommer på att de har skrikit och anklagat mig för saker som inte är sant kan man då säga förlåt eller att det var inte meningen?? Nej då jag ska bara finna mig i att ta skiten..


Fick huvudet avskällt för att hundarna tagit och ätit upp en hel sko!! De hade gått in i ett låst rum, hoppat upp i fönstret, tagit skon och ätit upp den! En hel sko utan att lämna minsta spår efter sig?? Eller om de inte hade ätit upp den så hade de gömt den, grävt ner den i golvet eller sålt den på blocket. Sedan hade de gått ut ur rummet och låst dörren efter sig.. Och allt detta utan att jag hade märkt något. Suck är detta rimligt??? Nej självklart inte.. Men det hindrar inte personen från att stå o skrika på mig hysteriskt.

Men får man någon ursäkt när skon senare hittas i den egna garderoben?? Nej!

Man får höra att man inte ska förvänta sig saker och speciellt inte ursäkter men jag förväntar mig faktiskt det. Är det så orimligt?

Ibland orkar man bara inte, att vara vuxen är inte alltid så lätt. Jag har känslor och jag kan oxå bli sårad. Jag mår skitdåligt när mina hundar mår dåligt eller om någon skäller på dem. Om de gör något dålig så säger jag till dem men att få skäll för saker de inte har gjort?? Vet att hundarna inte förstod bråket och att de inte förstod vad de blev beskyllda för men i min själ gjorde det enormt ont. Jag älskar mina hundar!!


Känslan som jag har haft hela dagen är nu borta, jag var så full av energi och glädje men nu är jag bara arg, förbannad och ledsen. Varför??? 

Av Carina Losenborg - 24 oktober 2010 16:44

Idag har det varit full rulle hela dagen. Vaknade vid 8 tiden men eftersom jag hade sovmorgon som inte händer så ofta låg jag kvar o njöt länge i sängen.

Sedan gick jag upp och gick ut med hundarna i regnet.


Efter det har jag bakat muffins, en mjuk pepparkaka och 2 satser med bullar, både med vaniljfyllning och med kardemummafyllning. :)

Jag har tvättat och städat hela köket oxå.. Det är jättefint där nu. damsugit och tvättat av golvet där oxå. Jag har städat frysen och slängt allt som var gammalt och gått ut med massor av sopor.. Tvättat och hängt ett par tvättar oxå :)


Känner att jag har varit duktig idag o hundarna har inte velat göra något, öppnar man dörren står de länge om undrar varför de ska gå ut i detta dåliga väder.. o ja det kan man undra, de springer ut o kissar och kommer sedan i rasande fart och vill gå in igen.. så vi har inte tagit några promenader på dagen utan tar en lång ikväll istället.. :)


Imorgon ska jag jobba hela dagen.. jag börjar vid 9 imorgon och jobbar fram till kl 19.00 men har en stund mitt på dagen då jag tänkte träna lite hund.. :)

Funderar på om jag ska gå igenom klass 3 momenten och se vad hon kan.. tror hon kan ganska många av dem..



Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards