Aussieringens

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Effektiv dag..

Av Carina Losenborg - 24 oktober 2010 16:44

Idag har det varit full rulle hela dagen. Vaknade vid 8 tiden men eftersom jag hade sovmorgon som inte händer så ofta låg jag kvar o njöt länge i sängen.

Sedan gick jag upp och gick ut med hundarna i regnet.


Efter det har jag bakat muffins, en mjuk pepparkaka och 2 satser med bullar, både med vaniljfyllning och med kardemummafyllning. :)

Jag har tvättat och städat hela köket oxå.. Det är jättefint där nu. damsugit och tvättat av golvet där oxå. Jag har städat frysen och slängt allt som var gammalt och gått ut med massor av sopor.. Tvättat och hängt ett par tvättar oxå :)


Känner att jag har varit duktig idag o hundarna har inte velat göra något, öppnar man dörren står de länge om undrar varför de ska gå ut i detta dåliga väder.. o ja det kan man undra, de springer ut o kissar och kommer sedan i rasande fart och vill gå in igen.. så vi har inte tagit några promenader på dagen utan tar en lång ikväll istället.. :)


Imorgon ska jag jobba hela dagen.. jag börjar vid 9 imorgon och jobbar fram till kl 19.00 men har en stund mitt på dagen då jag tänkte träna lite hund.. :)

Funderar på om jag ska gå igenom klass 3 momenten och se vad hon kan.. tror hon kan ganska många av dem..



 
 
Ingen bild

Annika

24 oktober 2010 17:01

Oj, vad du legat i!! Måste kännas skönt att ha allt gjort =) Zorro och Allegro är precis likadana när det regnar! Dom bara tittar på mig och ser ut att säga: "Vad ska vi ut dit och göra?", så det blir inga långa promenader här idag. Vi brukar träna inomhus såna här dagar. Du vet sök och lite "agility" över och under stolar mm... typ "hela havet stormar" fast för vovvarna =D

Carina Losenborg

24 oktober 2010 19:16

hahah ja du är inte dålig du på att hitta på saker :) Underbart! Hoppas lite på att du kommer på torsdag så jag får träffa dig :)Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards