Aussieringens

Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

Skott, träning och promenad

Av Carina Losenborg - 21 januari 2013 12:35

Idag har jag hunnit med massor :) Vaknade av valparna strax efter 6 och det är ju så mycket bättre än 5 ;) Så jag sysselsatte dem till klockan var kvart i 7 när resten av huset vaknade, de fick då komma ut i huset och leva rövare som vanligt. De kivas och kampar, de drar i kläder o händer o sticker man ner näsan är de som små pirajor direkt på den o antingen slickar eller biter.. men hur som helst är de hur goa som helst oxå, de är lurviga och mysiga och speciellt när det har fått springa av sig det värsta så vill de gärna vara i knät och mysa, gärna somna där oxå..

När de hade rusat av sig och börjat bli trötta fick de gå tillbaka till valplådan för att sova medans jag tog på mig träningskläder och åkte till gymmet :)

Alltid såå skönt att få träna och få känna att kroppen blir starkare och starkare, igår körde vi ju ett pumppass där jag lade på lite extra och idag har jag o Petra kört ben och rumpa, så nu känns det i kroppen att den är trött.

Åkte hem och släppte ut valparna igen.. denna gång fick de följa med mig ut en sväng, de var först lite trevande till att hoppa ner för trappan men det tog bara ett par sekunder så var de alla nere och lekte i snön.. Denna gången tyckte de att det var roligare, nu är inte snön så ny för dem längre utan var riktigt rolig..


Sedan gick vi in allihop och när vi kom in så passade jag på att skottträna dem lite, har velat prova om de reagerar på skott o raketer så jag tog och satte på min skiva med skott, de stannade upp max 1 sekund för att sedan börja leka igen, medans skotten ljöd hade jag 3 valpar som kampade med min tröja medans de 2 andra försökte äta upp varandra.. så skönt, inte en reaktion men iof hade jag inte trott det heller för denna kullen verkar vara mycket framåt och orädda, igår slängde jag ett grytlock i golvet och inte en enda av valparna reagerade, det är skönt.. jag ska försöka köra en del skott med dem, det är lika bra att de vänjer sig så blir det en vana för dem.. kan man hjälpa till så att de växer upp till trygga och bra hundar så är det ju bara roligt :)

När de sedan somnade igen så tog jag med Bus ut och gick en långpromenad, hon fick bara en liten i morse o jag hade lovat henne en lång så det var bara att hålla det löftet, på promenaden så passade vi på att träna lite fot och skall.

Nu sitter jag här och känner mig nöjd, ska ta o slappa en liten stund innan det blir till att handla, laga mat och städa :)

Ha nu en bra dag allihop!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards