Aussieringens

Alla inlägg under april 2011

Av Carina Losenborg - 28 april 2011 08:04

Nu verkar alla hundarna må bra igen, Bimbo är som vanligt, pigg och glad och tar mer än gärna hand om sina valpar. Bus har inte spytt mer så det var nog bara en tillfällighet :)

Nu sover alla valparna och jag ska ta ut de stora hundarna men jag ville berätta för er så ni vet.

Av Carina Losenborg - 27 april 2011 19:32

Jag skulle vilja be alla valpköpare om att ni tar med eller sätter in handpenningen till mig när ni kommer och tittar på era valpar. Behövde dessa för att kunna ta ut stamtavlor och veterinärbesiktiga valparna :) Om ni vill ha mitt kontonr så kontakta mig för jag vill ej lägga ut det här.


Jag hade visst lite fel härrom dagen när det gällde Izzi (Bimbos dotter från sin första kull) i hennes kull finns det 3 st hanar kvar, en svart trefärgad, en red merle och en blue merle :) här kommer bilder på dem.


     

O nu medans jag håller på med detta så börjar Bus att spy :( Vad är det som händer med mina hundar?? Valparna är ju ok o det är ju skönt men 2 hundar av de vuxna som inte är ok?? Kan vara vad som helt och det kan ju vara en tillfällighet men???



Av Carina Losenborg - 27 april 2011 15:30

Bimbo är bättre! Hon får behålla sin mat och börjar bli piggare, just nu har hon gett valparna en välbehövlig tvätt och lekt med dem en stund, det har hon inte gjort på flera dagar :) Så nog mår hon bättre! Dock kan man fortfarande se på henne att hon är trött och sliten, att hon inte har så mycket ork, så det är bra att hon får ta det lugnt idag.


Beon och Bus är ute de ville inte vara inne, en av dem är i hundgården och en fick jag sätta utanför men båda ligger och sover gott när jag kikade på dem för en stund sedan. De gillar att vara ute. Skönt!


Nu är det dax för Bimbo att få ännu lite mer mat och vätska så att hon blir pigg till i kväll när hon får ta valparna :D

Av Carina Losenborg - 27 april 2011 10:12

Natten har varit ganska ok. valparna somnade efter mat från Bimbo vid 10 tiden och sov fram till 1 sedan gick jag upp rengjorde valphagen, gav dem mat och fick sitta och vara med dem en stund för att de inte skulle väcka resten av huset. Sedan gick jag och lade mig igen, vaknade vid 3 av att de ville ha uppmärksamhet, jag släppte då ut dem ur hagen en stund och rengjorde den (oj vad de kan skita ner) såg till att de fick mat, Bimbo kom upp och såg till dem och sedan somnade vi alla och sov till halv 6 då var det samma visa om igen. Då är det ju ljust ute oxå så då vill de absolut inte sova :)

Fick iaf sova en stund till innan klockan ringde. Alla iväg till skolan och jobbet och jag gick o lade mig igen (hundarna rastade och matade) Nu är alla valparna med mig på nedervåningen och springer omkring och upptäcker världen, de drar dragkamp med trasor och i mina byxben :) De springer omkring o leker och undersöker.. :) Bär okring på ben och bollar. Nu är de riktigt roliga och man börjar se deras personligheter mer och mer..

Roligt!


Bimbo spydde 2 gånger till igår och fastän jag inte skulle ge henne något så fick hon faktiskt A-fil innan jag gick o lade mig för sista spyan hon hade var bara galla, tänkte det kunde vara bra för magen + att det ger vätska, idag har hon fått lite mat och mer fil och än så länge så är det kvar i henne, hon är fortfarande trött men känns bättre iaf, vi får se om hon får behålla maten, iså fall är vi ju på bättringsvägen. Hon fick lite fil i natt oxå när jag ändå var uppe och den har hon fått behålla :)


Nu har valparna lekt ett bra tag på golvet och en efter en börjar de finna en plats att sova på!


Förresten om det är någon som har tidningar som ni kan ge till mig skulle jag vara tacksam det går åt massor till hulliganerna, ta gärna med er om ni kommer o hälsar på :)

Av Carina Losenborg - 26 april 2011 16:20

Till er som inte har mig på facebook så ska jag göra en uppdatering om vad som har hänt under dagen.
Bimbo har varit dålig och helt apatisk så jag ringde djursjukhuset och åkte in med henne, de har undersökt henne noga och hon har vätskebrist hon spyr upp allt som kommer i hennes väg och hon är slö. Så de har diskuterat och eftersom hon har valparna så fick hon komma hem med dropp under huden i nacken, hon får inte äta på resten av dagen och hon ska vila och inte vara med valparna, hon får max ge dem mat 2 gånger idag. Så natten kommer att bli min :(

Om hon nu inte blir bättre tills imorgon kommer de att lägga in henne men det hoppas jag inte på. Nu hoppas jag på att min lilla skrutt snart ska känna sig bättre och bli lite piggare.


Dock ska jag tillägga att alla valparna mår bra och ingen av dem är sjuka utan bara Bimbo så ni behöver inte oroa er :)

Av Carina Losenborg - 26 april 2011 08:13

förresten nu har alla valparna fått sina namn :)

De kommer att heta:
Hanar:

Aussieringens Jack Sparrow - merlen med en svart ögonlapp
Aussieringens Sam Winchester - den svarta hanen
Aussieringens Luke Skywalker - den mörka merlen


Tikar:
Aussieringens Luna Lovegood - Nr 1  Bimbos kopia med trekvartsvans
Aussieringens Evelyn Salt - andra tiken med trekvartsvans
Aussieringens Claire Littleton - Mini
Aussieringens Blair Waldorf - Nr 9 tiken med lång svans
Aussieringens Penelope Garcia - Merle tiken
Aussieringens Morgana Le Fay - tiken med svarta nosen o lång svans

Av Carina Losenborg - 26 april 2011 07:59

Den här natten kommer inte gå till historien som en bra natt :( Bimbo har inte mått bra hon har spytt och inte fått behålla någon av sin mat som hon fick på kvällen. Hon känns slö och inge pigg. Hon ska få vila idag så tar jag valparna med hjälp av Bus. ( hon får mata dem lite dock) Hoppas att det bara är något hon har fått i sig och att det inte är något allvarligt. Man blir alltid lite orolig när de inte mår bra. Ska ta och tempa henne oxå så jag vet om hon har feber.

Sedan har vi haft valpar som har suttit och varit otroligt uttråkade och "ensamna" så de må skäller sitter och småskäller och ylar - Roligt?? Nej inte precis så jag kan väl inte säga att jag har fått sova så mycket utan det har varit en jobbig natt och det känns i kroppen.

Tur att jag har en ganska lugn dag idag och att jag kan ägna den till hundarna annars hade det varit ganska jobbigt. Har en del kunder men inte fullt o ibland kan det ju vara bra :)

Av Carina Losenborg - 25 april 2011 18:56

Ja mycket har ju hänt mer än att jag har fått valpar så har även Beon och Agnes fått en kull valpar! I den kullen blev det 7 st, 3 hanar och 4 tikar :) Tiken är en red merle tik och de fick konstigt nog inga merle valpar utan röda och svarta :)

Bimbos dotter Izzi har oxå fått en kull, där oxå på 7 valpar :) 

I båda kullarna finns det valpar kvar, Izzi har en svart trefärgad hane kvar och Agnes har nog ett par st även hon, så är ni sugna så skicka mig en blänkare så ska jag förmedla kontakten. :) Här kommer iaf lite bilder på Beons valpar.

       


Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards