Aussieringens

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Mina hundar kan allt?????? Eller??

Av Carina Losenborg - 24 oktober 2010 19:21

Är just nu arg, förbannad och otroligt trött på att få skulden för saker som jag inte har gjort. Denna gången fick mina hundar skulden för något som de inte hade gjort och när de sedan kommer på att de har skrikit och anklagat mig för saker som inte är sant kan man då säga förlåt eller att det var inte meningen?? Nej då jag ska bara finna mig i att ta skiten..


Fick huvudet avskällt för att hundarna tagit och ätit upp en hel sko!! De hade gått in i ett låst rum, hoppat upp i fönstret, tagit skon och ätit upp den! En hel sko utan att lämna minsta spår efter sig?? Eller om de inte hade ätit upp den så hade de gömt den, grävt ner den i golvet eller sålt den på blocket. Sedan hade de gått ut ur rummet och låst dörren efter sig.. Och allt detta utan att jag hade märkt något. Suck är detta rimligt??? Nej självklart inte.. Men det hindrar inte personen från att stå o skrika på mig hysteriskt.

Men får man någon ursäkt när skon senare hittas i den egna garderoben?? Nej!

Man får höra att man inte ska förvänta sig saker och speciellt inte ursäkter men jag förväntar mig faktiskt det. Är det så orimligt?

Ibland orkar man bara inte, att vara vuxen är inte alltid så lätt. Jag har känslor och jag kan oxå bli sårad. Jag mår skitdåligt när mina hundar mår dåligt eller om någon skäller på dem. Om de gör något dålig så säger jag till dem men att få skäll för saker de inte har gjort?? Vet att hundarna inte förstod bråket och att de inte förstod vad de blev beskyllda för men i min själ gjorde det enormt ont. Jag älskar mina hundar!!


Känslan som jag har haft hela dagen är nu borta, jag var så full av energi och glädje men nu är jag bara arg, förbannad och ledsen. Varför??? 

 
 
Ingen bild

Annika

24 oktober 2010 20:26

Som du säger förstår ju hundarna bara att någon är arg, men inte varför :-( Men du ser att dina hundar mår dåligt och då mår du dåligt, så det vore väl inte helt fel med ett förlåt till dig...

Carina Losenborg

24 oktober 2010 22:07

nej hundarna förstod nog bara att någon var arg men inte att det var på dem.. Men jag som fick utskällningen mår inte dåligt för min skull utan för att de bara antog att det var deras fel och skäller ut mig.. Blir arg och frustrerad över att man inte kan tänka till innan man häver ur sig saker som sårar andra..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards