Aussieringens

Alla inlägg under april 2012

Av Carina Losenborg - 27 april 2012 09:17

idag tänkte jag lägga ut lite bilder på när vi var o tränade härromveckan :) vet att många har sett dem innan men iaf


 

Bus på rapportsträckan


 

Bimbo på samma sträcka :)


Sedan blev det lite träning efter med framförgående och fot mm.


           


Idag blir det ingen träning men mest för att jag har annat att göra, jag ska packa min bil inför Tranås agilitytävling i helgen där jag ska stå och jobba. Sedan har jag ju kunder som behöver tas hand om oxå ;)


Men på måndag blir det rapportträning igen och kanske även på tisdag :)


Av Carina Losenborg - 26 april 2012 14:24

Idag har det inte blivit någon hundträning men det blev en lång promenad med båda hundarna på morgonen och efter det så tog jag med Bus ut i huset och körde henne på löpbandet. Hon börjar verkligen uppskatta bandet nu och springer glatt på det, ibland tappar hon takten men springer fint med slakt koppel :)


sedan har jag och hundarna varit och handlat och sedan träffade vi upp Anna och micke för en lunch på Alcamo :) alltid lika roligt att se dem :)

Nu sitter jag iaf hemma och väntar på att första kunden för idag ska komma, jag börjar dagen sent idag men slutar sent oxå, jobbar till 9 ikväll :)


Imorgon ska jag packa bilen inför agilitytävlingen i Tranås som ska vara i helgen så har ni vägarna förbi så kom och säg hej! Jag är där hela helgen :) Ska bli riktigt roligt och jag hoppas det går bra för alla som jag känner :)


Nähä dax att förbereda sig för kvällens jobb! Ha det bäst!

Av Carina Losenborg - 25 april 2012 08:45

på att skriva i bloggen, jag är hemskt dålig på det :(


iaf så var jag och tränade igår med Bus, Bimbo fick stanna hemma då hon på nytt var halt :( Så iväg till skogen och där mötte vi upp Lena, Angela och Renee :) Roligt att ha några stycken att träna tillsammans med :)

Iaf så tog vi våra hundar och gick till A-stationen där gjorde vi iordning stationerna och sedan tog jag och Angela och vandrade ut till B-stationen. Vi tog inte så långt avstånd ca 150-200 meter men en ganska besvärlig terräng, med nersågad sly och grenar så hundarna fick hoppa och jobba lite för att komma fram :)


Vi gjorde iordning våra stationer och lät hundarna ligga ett par min. Först tog vi och skickade Bus, hon fick gå fot fram och sitta ca 30 sekunder och vänta innan hon fick kommandot och iväg for hon! Ingen tvekan där inte! Sedan körde vi hund nr 2 och 3 :) Alla gick kanonbra och ingen tvekande det minsta!

Efter vila fick hundarna springa tillbaka och även det utan minsta tvekan.

Vi gjorde om detta en gång till och alla hundarna sprang även denna gång mycket bra! Sedan skickade vi tillbaka alla hundarna till A-stationen och bröt därefter :) Är sååå nöjd med Bus osm var fokucerad och sprang riktigt bra, hon löper ju men av det syntes inget :)


Vi tränade passivitet oxå, att hundarna fick ligga stilla och tysta på sina uppbindningsplatser och det fungerade jättebra på allihop :)


Tyvärr kunde vi ju inte tävla i söndags pga Bus löp men nya tävlingar är inbokade och betalade  :) Så nu hoppas jag bara att vi kan träna genom hela löpet utan att hon blir påverkad :/ man vet ju aldrig men rapporten tycker hon är väldigt roligt så det borde gå.


Idag har jag tränat henne på skall och hon förstår nu att när man ger kommandot så ska hon skälla, hon har ett bra och kraftigt skall :) Nu ska jag bara få henne att hålla på tills jag ger kommandot tyst :) Men vi jobbar på :)


Tränar även på krypet som hon gör mycket bra, hon är låg och använder benen rätt men hon behöver jobba mycket mer på det då hon inte kan kommandot än utan gör det när man har godis framför henne.


Foten behöver vi oxå jobba mer på likaså apporten men det blir bättre och bättre, i foten är det dels mitt kroppsspåk som ställer till det och dels osäkerhet från henne, hon behöver bli utsatt för konstiga saker så att hon vet att det är lugnt. Jag satsar på att få 10:or i foten så då är det bara att jobba på :) I apporteringen så behöver vi få upp mer hastighet och få henne att sluta leka med apporten, men de senaste gångerna har det blivit bättre :)


Känns som om vi är på rätt väg och att vi sakta men säkert närmar oss målet :) Det enda som är tråkigt i det hela är Bimbo, hon klarar inte av för stor ansträngning, hon blir halt och då får man ställa av henne ett par dagar så är hon  ok igen men något är det som stör henne, hon är inte ok så därför får hon mest gå och skrota, följa med när jag tror hon orkar o annars får hon stanna hemma :(



Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards