Aussieringens

Alla inlägg under februari 2011

Av Carina Losenborg - 28 februari 2011 09:59

Jag har legat deckad hela helgen med migrän, det är min nacke som krånglar och känner man på vänstra sidan om vC3 så ligger där en svulland som trycker på min trigiminusnerv. Jag kan säga att det inte är skönt..:(


Iaf idag är jag bättre men som vanligt efter migrän kan jag inte göra speciellt mycket dagen efter, jag får ta det lugnt och vila annars är smärtan tillbaka direkt. Jag kan inte heller gå i koppel med hundarna så jag åkte ut med dem i skogen en sväng. Beon och Bus springer och leker och jagar varandra, Bimbo tar det lugnare men ibland vill hon oxå jaga Bus, då springer hon efter henne en stund sedan blir hon arg för att hon inte hinner ikapp skäller då på Bus som snäll som hon är stannar och väntar in Bimbo.. Det är underbart att se samspelet mellan hundarna. Det är fantasktiskt att ha många hundar i en flock, man kan se ett tydligt samspel mellan dem och deras personligheter.


Nu har jag iaf kommit hem och hundarna ligger alla och knaprar på varsitt märgben som de fick igår. Igår fick de inte så mycket uppmärksamhet för jag låg i sängen hela dagen och mådde dåligt. Men det klarar de utan problem :)

Av Carina Losenborg - 26 februari 2011 15:34

I går hade jag hemma ett par hundtjejer för en underbart trevlig och mysig tjejkväll.. Det var Cinna, Emma, Jossan, Ulrika och Jag som skattade så vi storkande och det var faktiskt länge sedan jag skrattade så mycket :) tack allihop för en fantastisk kväll!!


Bimbo är definitivt dräktig, förutom att hon är tjock så han hennes spenar blivit dubbelt så stora och nu snor hon mat, igår när vi satt och åt tog hon helt sonika och satte tassarna på bordet och försökte sno vår mat, detta är ett beteende som hon bara gör när hon ska ha valpar och det pågår i ca 2 veckor sedan går det över. Men nu får man hålla reda på var man lägger sakerna och abslout inte lämna något framme som hon kan stjäla..

Förra året snodde hon ju 2 chokladkakor men i år han hon bara lyckats sno Tuvas fruskostmacka än så länge iaf :)


iaf så har jag, Tuva, Tabita och alla hundarna varit ute hos min mamma idag, vi hade strömavbrott idag (planerat) så vi passade på att åka ut och få en god lördags middag :) tack snälla mamma för maten och sällskapet!


Hundarna ville gå ut och leka på tomten men Bimbo går nu bara ut 2 meter och vill sedan gå in igen. Hon har nästan slutat leka med de andra och tar det enormt mycket lugnare nu, hon är pigg och glad men segare :)

Av Carina Losenborg - 25 februari 2011 09:43

Idag tog jag med alla hundarna och åkte upp till sandbankarna vid elmia. De älskar att springa och leka där på fältet :) Beon och bus satte upp farten och en bit efter kommer Bimbo, Hon jagar dem en liten stund sedan kommer hon till mig, hon orkar inte så länge nu, man ser på henne att hon hellre bara lunkar med mig :)

Sedan åkte jag förbi djursjukhuset och vägde Bimbo - hon väger nu 26,2 kg så hon har gått upp 0,7 kg på en vecka :)


Sedan har jag varit och handlat mat till ikväll och nu ska jag snart börja städa så att jag har det gjort innan mina kunder kommer för i em har jag ingen tid över till att städa.



Av Carina Losenborg - 24 februari 2011 10:16

Nu har jag mätt Bimbo och hon ligger på 68-69 cm :) Så vissthar hon gått upp men hon lägger vikten på ett väldigt konstigt sätt denna gången så hon ser tjockare ut än hon mäter.. men visst är det valpar, nu hoppas vi bara på många :)

Av Carina Losenborg - 23 februari 2011 21:07

Hemkommen från Uph i Älvsered. Jag har varit där sedan i måndags och vi har pluggat akupressur och elektroterapi, så enormt intressant och spännande. Det ska bli jätteroligt att få jobba med detta som ett kompliment till massagen.


Iaf har hundarna varit med mig alla 3 dagarna, da har varit enormt snälla och välartade hela dagarna då jag har pluggat har de legat på golvet och sovit. De är duktiga på att ta det lugnt och bara slappa.
Bimbo är ganska seg och trött och det märks när vi är ute i skogen, de andra hundarna springer och leker men Bimbo går ett par meter ifrån mig och lunkar fram i trav. Hon tar det lugnt och vill inte leka så mycket. Hon är dock på gott humör och det är trevligt. Hon mår bra men är dock hungrig hela tiden. Detta innebär att så fort någon har ätit något har hon blivit deras bästa vän för möjligheten att få något.. :)

Hon har blivit mycket grövre och jag tror absolut att det finns valpar där inne :)



Av Carina Losenborg - 20 februari 2011 14:20

Ibland när jag tänker på min dotter Tuva gör det ont i hela kroppen! Tänka att man kan älska någon så mycket att det gör ont. Att en annan människa kan få en att känna sig hel och lycklig. Detta lilla underverk vad jag är glad över att du finns!!


O nu till ett helt annat ämne, Bimbo var med mig och köpte ben i djuraffären idag. Hon sprang in och direkt upp med tassarna på disken. Hon vet att gör man det så får man godis :) Dock ser man att det är jobbigt för henne, hon börjar bli relativt stor och tjock. Ben köpte vi iaf så nu har hundarna nya ben att tugga på.


Jag ska ta och mäta och väga henne i veckan som kommer så får vi se om det har ändrats något men det tror jag.

Av Carina Losenborg - 19 februari 2011 12:15

Nu kan jag nog inte blunda för det faktum som alla påpekar för mig att Bimbo börjar bli rejält tjock. Hon brukar ju väga 20-21 kg och när jag vägde henne så vägde hon ju 25,5 så visst har hon gått upp :) Så nog är det valpar där inne annars samlar hon på allt vatten hon dricker :)


Hon är fortfarande glad och pigg, leker med de andra hundarna och äter sina ben. Hon är lite pratig av sig men det brukar hon bli men hon verkar må bättre av denna dräktighet än den förra och det är ju skönt.


Det är riktigt kallt ute och Bimbo gillar det inte riktigt, hon vill inte gå några längre promenader utan täcke och då fryser hon iaf. Så vi tar det lugnt och vilar oss i form :)


Björn har åkt till Kina och ska jobba där i över en vecka. Tråktigt och tomt hemma utan honom. Känns jättekonstigt att det bara är jag och Tuva hemma. Men vi passar på att göra en massa mysiga mamma-dotter saker som idag så ska vi gå på bio och se den nyaste Harry Potter. Tuva längtar hon älskar Potter! (jag ser oxå fram emot det :))


Av Carina Losenborg - 18 februari 2011 17:45

det finns så mycket roligt med detta, för det första hundarna, om dem behöver jag väl inte berätta utan det förstår ni :) Sedan har man förmånen att få ha en massa valpar som berikar ens liv med sina underbara personligheter och upptåg och sedan får man träffa en massa mycket trevliga valpköpare som om man har tur kommer att ha som sina vänner livet ut! Är inte detta härligt?? Jo jag tycker det!!


Idag har jag haft mycket trevliga valpköpare på besök och känner mig glad!! Roligt med trevliga människor!



Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards