Aussieringens

Direktlänk till inlägg 9 maj 2013

Kennelläger

Av Carina Losenborg - 9 maj 2013 17:32

Idag har jag varit o jobbat på Idomics kennelläger! En dag som har innehållt många vackra underbara whippets, mycket roliga och trevliga människor och många trevliga upplevelser!
Jag åkte dit och var där vid 8.30, vi skulle börja med en lydnadstävling för de hundar som ville. Jag hade lovat att Bus skulle vara med på platsen som extra hund!!
Alla deltagarna hade fått välja 4 moment som de skulle göra. Vi började med platsen.. Vi var 5 st som skulle lägga så Bus fick ligga i mitten..  när vi hade gått ifrån hundarna så far hunden till höger om Bus upp och börjar raca, och hunden bredvid följer med.. sedan kommer de andra hundarna efter.. Jag stannade Bus direkt och hon såg lite chockad ut som om hon inte förstod riktigt vad som hade hänt.. vi lägger iaf om platsen utan de 2 som började och det var en helt lugn och trygg plats..

Sedan gjorde alla whippetar sin moment och man korade den bästa idomicshunden!!! Jättekul att se alla de duktiga ekipagen!!
Grattis till Disa och Lingon som vann på bäst poäng och grattis till Mattias och Tisse som blev bästa idomicshund!!


Sedan blev det fika..


Blev oxå en agilityuppvisning av Disa som visade hindrena och hjälpte de som vill prova med sina hundar! Därefter var det min tur att gå igenom stretchning, varför man ska stretcha, hur man gör och när.. Jag hade Bus som visningshund och hon har under hela dagen varit såå glad och possitiv.. älskat varje sekund av det.. hon o jag har tom hunnit träna en del och vi var ju i kyrkekvarans inomhus hall så det var roligt att få träna inne..

Efter en god lunch blev det iaf massage (jag masserade hundar) för min del medan de andra fick lyssna på föreläsningar, en om hundracing och sedan om hur man ställer ut sin hund.. när jag sedan var klar så packade jag ihop mig o åkte hem men jag måste säga att både jag o Bus har haft riktigt trevligt!!

Bus har visat sig från sin allra bästa sida och vi fick mycket beröm för hennes underbara sätt.. hon är en fantastisk hund som man inte kan göra annat än älska.. men nu är vi båda trötta.

Ikväll blir det god mat med familjen och sedan ett bad med min man.. Att få komma hem till ett städat hus till min familj som jag älskar, med en trött hund som haft en jättekul dag!! Kan det bli bättre???


Imorgon ska jag o Björn åka till göteborg.. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards