Aussieringens

Direktlänk till inlägg 5 januari 2013

Egenskaper o träning

Av Carina Losenborg - 5 januari 2013 10:07

Alla valparna växer och mår bra, de har ju alla öppna ögon nu och tultar omkring och leker med varandra.. Hela kullen är mycket sociala och kommer tultandes när man kommer till lådan :) Så goa de är nu, helt underbara!! Man börjar se personlighter hos dem nu, allt ifrån protester till att vara jättelugn.. roligt att se hur det blir när de blir lite äldre.. Jag kommer inte lägga ut personligheterna som jag ser dem nu för det hinner ändras en massa så de blir lätt fel om man går på det man ser vid 3 veckor.. 


Tänk vad tiden går fort.. snart är det dax för vanlig mat och en massa städning.. som det är nu tar ju fortfarande Bus hand om allt. Hon är fantastisk och sköter den kanonbra, igår em låg honoch lekte med dem, de börjar bita henne i öron och i pälsen och hon lekte så försiktigt med dem.. det var så kul att se!! Det var då man skulle haft videokameran i valplåden och inte på laddning.. :(


Iaf så har vi tagit det lugnt ett par dagar nu för på måndag börjar jag jobba igen.. Då blir det full rulle med valpar, jobb , träning och familj :)


Jag tränar ju en hel del som ni alla kanske vet, jag har satt mina mål fram till sommaren 2013 och jag hoppas att jag kan nå dem. Jag är i princip nöjd med min kropp som den är nu men lite mindre fett på magen skulle aldrig skada ;) Jag har tränat styrketräning med Petra ett tag nu och oj vad roligt det är när man är 2, har alltid kört själv innan och inte vetat hur jag ska göra eller tyckt det var kul men nu är det de!!  Längtar till varje pass!! Sedan är det extra roligt när man har någon som Petra som sporrar en att ta i lite extra!!   


Nej nu är det dax för frukost innan det blir hundpromenad och städning.. Ha en bra dag allihop!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards