Aussieringens

Alla inlägg under december 2012

Av Carina Losenborg - 30 december 2012 09:19

Nu har jag varit dålig på att uppdatera men det har varit lite mycket här med jul och nyårsförberedelser mm men nu tänkte jag iaf hinna med ett inlägg..


Alla valparna mår jättebra och växer så det knakar. Alla har nu öppnat ögonen och har börjar gå omkring om än på väldigt skakiga ben.. de har tom börjat interaktera med varandra, ibland ser man 2 valpar som försöker leka med att bita varandra mm men de har ju inga tänder än så.. ;)


Bus mår oxå bra och vi är just hemkomna från vår morgonpromenad, men tyvärr är det ju så isigt att man nästan inte kan gå någonstans :( Helt hopplöst.. men det ska ju regna hela nyåret så det försvinner nog snart..


Jag har oxå tränat ganska mycket varje dag, känner att jag var tvungen att komma igång igen efter sjukdomar mm och innan jag satte igång hade jag ont i min rygg men nu är det helt borta.. :) Är så skönt att kunna röra sig och att inte vakna på nättrena av att man har ont.. Den 7:e börjar jag ju jobba ner på gymmet och det ska bli enort givande och roligt, ser mycket fram emot det :) Så behöver ni mig kommer jag att finnas dels hemma men oxå på Huskvarna Fitness :)


Annars händer inte så mycket här.. vi pysslar om valparna bäst vi kan, familjen och Bus och ser fram emot ett nytt år med mycket hundträning och lek.. Bus brukar gilla nyår väldigt mycket för hon älskar att kolla på fyrverkerier.. hon får stanna inne men hon hade gärna följt med ut om hon fick.. Det har ju redan börjar smälla här i området och när första smällen kom så började hon skälla, svansen upp och fram till dörren för att få gå ut.. säger man då till henne att det inte var något så går hon o lägger sig igen och sedan bryr hon sig inte mer.. Skönt.. hon har även varit ute på tomten när de har skjutit men man ser ingen reaktion alls på henne, hon går o nosar med svansen uppe och bryr sig inte.. så skönt..

Måste dock säg att jag vet hur många där ute känner sig och jag lider med hundar som är skotträdda, min första BC var jätterädd och låg o skakade.. han var helt panikslagen o det var såå jobbigt att inte kunna hjälpa honom.. Så därför är jag alltid lite extra tacksam när man har hundar som inte är rädda..
Jag hoppas för alla hundar, vilda djur och för miljön att det blir ett lugnt nyår, jag tycker det är ok om man skjuter precis runt 12 slaget men inte flera veckor innan och efter.. det är inte ok!!


Nepp nu är det dax att sätta igen med dagen och städa inför nyår :)

Av Carina Losenborg - 27 december 2012 17:59

                                       

Av Carina Losenborg - 20 december 2012 09:59

Natten har varit relativt lugn, det enda som är problematiskt är att Bus fortfarande är dålig i magen men jag ska till apoteket idag och fixa canikur till henne så hoppas vi det försvinner..

Valparna växer så det knakar och imorse låg jag och tittade på dem när de kravlade omkring och försökte hitta en skön sovställning och då ser man verkligen vad mycket de utvecklas på bara ett par dagar. Jag behöver aldig hjälpa dem längre, de hittar Bus var som helst.. jag tycker detta är fantastiskt..vilka sinnen hundar har redan från födslen..


Idag lovar jag att det kommer nya valpbilder :) Jag ska försöka få dem på bild en och en och kanske lite gruppbilder oxå :) så den som väntar på något gott ;)


Idag ska jag till läkaren med min stortå. Den är jätteond sedan jag tappade en 8 kilosvikt på den.. skulle tro att den är bruten så jag vill att de kollar den. Tur i oturen är väl att Tuva är sjuk o hemma så hon kan passa alla hundar under tiden. Min duktiga lilla hjälpreda, jag är så glad att jag har så duktiga barn hemma som hjälper mig med valparna :)

Av Carina Losenborg - 19 december 2012 11:22

Natten har varit relativt lugn, jag har faktiskt fått sova i 2 timmars perioder hela natten så jag är ganska utvilad idag :)
I går kväll var jag ute och gick en sväng med Bus då hon nu kan tänka sig att vara utan valparna en stund. Vi passade på att träna lite när vi ändå var ute. Vi trände fot, inkallning med ställande, fjärr, läggande under gång och apportering. Vad roligt hon tyckte det var och vilken fart hon har :) Så roligt att vara igång igen, jag vet att hon behöver sin tid med sina valpar men jag tänkte att jag skulle ta en lite stund varje kväll och jobba mig igenom klass 3 momenten.. vill ju gärna starta i 3:an nu i vår o då behöver vi träna :)

Ska bli roligt att få komma igång o träna igen för vi har ju haft lite uppehåll, dels pga hennes öron och dels pga dräktigheten.. men nu är vi sugna båda 2 :)

Låg i natt och funderade på vilka moment jag ska träna och hur :) 


Alla valpar mår bra, de växer och är mycket rörliga och jag längtar till de öppnar sina ögon :) ska bli riktigt mysigt när de börjar bli lite mer medvetna om omvärlden :) 

Av Carina Losenborg - 17 december 2012 15:05

Natten har varit ganska jobbig, jag har inte sovit så mycket för Bus har tyckt att jag borde hjälpa henne med allt möjligt, som t ex när en valp hamnade lite långt bort då piper hon och pockar på min uppmärksamhet som för att säga, hörrö, hjälp till nu!! Men när jag låg där i natt kom jag på att jag ska hjälpa henne mindre, det är dax för henne att försöka klara saker själv utan min hjälp.. så idag har jag bakat hela dagen och bara tittat till henne o valparna emellanåt. Och oj vad bra det har gått.. jag behöver hjälpa henne ibland men inte alls lika ofta och hon och valparna har nästan sovit hela dagen. Hon var enormt trött lilla skruttan. Nu hoppas jag bara att hon sover lika gott i natt :)

Hon är lugnare och mer tillfreds idag oxå men det kan bero på att hon inte har någon feber längre så kan tänkamig att hon mår bättre. Alla valpar mår bra och de är riktigt rörliga och pigga små krabater :) Ibland när man tittar till dem så är det någon som har krypt iväg riktigt långt.. :) 

Skönt att alla är pigga nu :)

Av Carina Losenborg - 16 december 2012 12:23

                             

Av Carina Losenborg - 16 december 2012 08:36

Just nu sitter på min madrass brevid valplådan där jag sovit i natt, Bus har haft extrem beslutsångest hela natten, ska man ligga hos valparna eller hos matte?? Hon har gått till mig men så fort någon valp en gör ett litet pip så går hon dit.. Gissa om jag har sovit mycket?? ;) Bus mår iaf bättre idag hon har fortfarande feber men är mycket bättre. Hon är fortfarande stressade men nu kan jag iaf få henne att dricka :)

Vi har varit ute minst 4 gånger i natt oxå så jag kan tro att hennes mage är lite i uppror och det vet jag ju sen Bimbos valpar att den brukar bli så det förvånar mig inte.


Alla valpar mår bra och jag tycker att man kan se på dem hur de växer.. helt enormt! De får massa mat och är nöjda och glada.. Nu gick Bus o lade sig tillrätta med dem och somnade, jag kan tor att hon precis som jag inte sovit så mycket i natt.. så här är vi alla trötta som sig bör :)


Måste dock säga att hon har skött sitt jobb som mamma kanonbra,  hon ger valparna allt de behöver fastän hon själv inte mått bra, hon tar så väl hand om dem o är så försiktig med dem! Mitt   


Jag ska se om jag kan lägga upp fler valpbilder idag och jag kommer ta kontakt med er som ska ha valp oxå.. så ni får veta om ni har fått en eller inte.. :) Jag antar att ni är nyfikna och kanske oroliga över detta??


Annars bjuder dagen på en massa, Tuva ska på kalas nu på fm och bowla. Sedan har hon avslutning på simhoppskolan i em och sedan ska vi ta in och klä granen tillsammans med alla barnen, så här är det full rulle som vanligt..

Av Carina Losenborg - 15 december 2012 11:29

Bus har blivit dålig så jag måste åka in med henne, men jag fick tid vid 2 så jag passar på att lägga upp lite bilder så länge..


Svarta trefärgade hanen

     


Röda trefärgade hanen

       


Bluemerle tiken


         


Röd trefärgade tik

         


sista Röda trefärgade tiken


         

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards