Aussieringens

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Ilska, däck och ledighet

Av Carina Losenborg - 18 november 2010 08:17

Fick börja dagen med att bli arg på Bimbo. Hon tycker ibland att man ska springa ut och hälsa på andra hundar som går utanför vår tomt. Det är inte tillåtet och det vet hon men ändå kan hon inte låta bli. Så idag kommer en hund gående utanför och vips så var Bimbo på väg dit, de andra hundarna följer då henne men när jag röt i så kommer genast Beon, Bus därefter men Bimbo är lite sen så henne fick jag gå ut till vägen och bära in.. Suck.. har man Bus och Beon ute så kan de skälla på en annan hund men inget mer men Bimbo hon måste hälsa..

Hon är ju inte farlig för andra hundar men det kan ju inte den stackars ägaren veta. Men nu är de alla i tryggt förvar inne och ska så förbli. Funderar på hur jag ska göra för att se till att det inte händer igen, vill ju kunna ha hundarna ute på tomten lösa.. hmm jag ska nog kunna klura ut något..


Iaf så har björn tagit min bil idag och jag tar hans så jag har lastat in hans vinterdäck i bilen och ska åka och byta dem. Sedan ska jag ta en lång promenad med hundarna innan det blir frukost och en tripp till djuraffären.


Ska träna med alla hundarna idag oxå så jag har en massa att göra. Jag är ledig i 3 dagar, har bara en kund i kväll men jag har faktiskt tagit mig ledigt. Jag känner i kroppen att jag är trött och sliten så jag behövde ett par dagar att göra vad jag ville på. Att jobba är roligt men jag har knappt varit ledig sedan förra året, en dag här och där under detta året men inte över 3 dagar i rad. Så nu ska jag iaf ta det lite lugnt.. :)

 
 
Ingen bild

Ingrid

18 november 2010 15:20

Skönt att du har insett att man inte kan jobba jämt.
Kroppen håller inte för det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards