Aussieringens

Alla inlägg den 21 november 2010

Av Carina Losenborg - 21 november 2010 16:17

Inte ofta jag efter en helgs tävlande känner mig så maktlös och uppgiven som idag, helgen har varit en katastrof.. När en sak har fungerat kanon så har nästa gått åt helsike.. Svårt att träna på något som bara dyker upp en gång på en tävling och sedan aldrig igen.

Lördagens tävling började med att Bimbo skulle lägga sig plats i ett ridhus. Man gick in på en av kortsidorna och utanför var det massor av hästar som sprang och hoppade och lekte. Vi går in och lägger platsen så att hundarna ligger med nosen mot en av långsidorna, detta blir ganska konsigt för att vi ska gå ut så hundarna måste då vrida på huvudena för att se oss. Har aldrig varit med om att man har lagt platsen på det sättet. Vi lämnar hundarna och går ut, då börjar en av hästskötarna skrika hit och kom till hästarna varpå bimbo far som en pil rakt ut ur ridhuset.. Suck... bara 1 hund låg kvar..

Iaf resten av momenten gick bra, hon fick 140 poäng och hade hon legat på platsen så hade vi haft 180.. hon hade 3 st 10or, på rutan, fjärren och på hoppet :) Är jättenöjd trots platsen..


Beon var oxå duktig men han lade sig inte på läggandet så vi hamna precis utanför 1:a priset, snopet men men .. bara att ta nya tag tänkte jag..


Så då åkte vi till svenljunga idag och det skulle jag ju aldrig ha gjort.. Det var snö även om de hade gjort sitt bästa för att ploga planen så var det stora högar brevid och först ska 2:an lägga sin plats och vad ska vi göra då.. jo vi ska lägga dem och sedan gå in i huset??? Så konstiga platser.. iaf sätter sig bimbo upp och sedan lägger sig igen hon får iaf en 5a.. skulle ha varit en 0:a :/

Men sedan visste hon inte vad fot var, hon har aldrig hört talas om rutan och apporten ska man nog lämna hos tävlingledaren?? Suck jag orkar inte med detta, blir så trött, jag vet ju att hon kan, sedan fick jag kritik av domaren.. När jag skulle skicka bimbo till rutan så får hon hel spatt och flyger fram och in i en stor snö hög, sedan tillbaka till mig och sedan in i snöhögen bakom mig, då tog jag henne i nacken och sa sitt, sedan skickade jag henne en gång till och då gjorde hon rutan klockren, men det fick jag inte göra?? Jag fick absolut inte ta i min hund.. suck. hur ska man då någonsin kunna ta bort sådana dumheter?? Så därför drog han ner helheten till en 5:a.. suck..


Beon han varken lade sig eller visste vad stanna var idag så det gick skit med honom oxå..


suck varför gör jag detta?? varför är man ute och tävlar när man bara blir besviken och ledsen, missförstå mig nu inte, jag är inte arg på hundarna utan på mig själv, för att jag inte kan lära mig att jag inte ska tävla 2 hundar på en dag, att jag inte tänker på mitt egna upplägg med de olika hundarna, att det är snö och att de måste krångla till platsen så förbannat!! Varför ska man göra det så svårt för kl 2 hundar?? Är det inte lite väl svåra platser för hundar som kanske precis har lärt sig att föraren går utom synhåll.. Ja nu ska jag iaf träna på att gå in i värmen med Bimbo liggande plats utanför.. Att träna på att någon står och skriker hit ett par meter ifrån henne. Så nu har jag ju iaf något att träna på ;)


Men det tänker jag inte göra för nu ska vi ta en paus och inte träna eller tävla mer iaf inte i år.. Vi ska bara ta det lugnt för det behöver vi, en rast så vi får bli lite sugna igen..


Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards