Aussieringens

Alla inlägg under februari 2011

Av Carina Losenborg - 3 februari 2011 09:05

de säger att en kvinna ska ha dessa mått för att vara riktigt vacker så igår mätte jag Bimbos midja, tänkte att jag ska göra det varje vecka så vi får se om hon blir större eller inte.

Igår hade hon iaf ett midjemått på 63 cm :) så hon är en idealkvinna :)


Annars mår hundarna bra, de har varit ute i skogen och sprungit på morgonen. De är alltid lika glada över att natten är slut och att en ny dag börjar. Konstigt tycker jag jag hade gärna sovit mer ;)


Idag slutar jag iaf tidigt men jag har en massa kunder hemma så dagen blir lång iaf :)

Av Carina Losenborg - 2 februari 2011 13:21

Hade en timme ledigt så jag tog med hundarna och tänkte jag skulle gå runt mullsjön. Vi drog iväg och snart upptäckte jag att hela vägen var en glashal isgata. Fick gå jättelångsamt vissa bitar och i vissa nedförsbackar så fick jag förmana hundarna att gå riktigt långsamt..

De tittade på mig med en konstig min och jag hörde nästan hur de tänkte..

- men matte använd klorna!! Ska det vara så svårt??


Runt kom vi iaf och nu är det både trötta hundar och en trött matte, oj vad det är jobbigt att gå när det är så halt, man spänner sig  hela kroppen så man känner hur alla muskler får jobba..

Bimbo var lite piggare idag men hon går snällt brevid mig och puttar då och då till mig med nosen som för att säga att du vet att jag är här va?? Då får man klappa om henne så är hon nöjd en stund till..

Det är mer snö och is i mullsjö än vad det är hemma, hemma går det bra att gå med hundarna nu, man halkar inte omkring så mycket längre men här var det hemskt..


Av Carina Losenborg - 2 februari 2011 08:47

Jag fick en fråga om jag kommer att skriva en valpblogg precis som jag gjorde förra året, jag kommer att följa Bimbos mage hela tiden när den växer ända fram till hennes valpning, där kommer jag fortlöpande lägga ut vad som händer, vilka valpar som kommer och färg och kön.

Sedan komemr ni få följa med oss varje dag fram till det är dax för valparna att flytta till egna hem. Men jag kommer inte starta en ny blogg för detta utan jag kommer att ha denna till det. Jag har redan mycket att göra så jag känner att det inte är läge för ännu en blogg men självklart ska jag följa valparnas utveckling..


Idag är alla hundarna pigga och glada iaf. De har varit ute och sprungit i djupsnö på morgonen, oj vad det tycker det är roligt, de leker och hoppar omkring.
Bimbo lägger sig och rullar i snön och njuter av att det finns mjuksnö som man kan leka i. Hon gräver ner hela huvudet i snön och frustar som en tjur men av lycka. Lika roligt att se henne varje gång.
Beon har inga större problem med snön, han är så stor och hög att han hoppar runt utan större problem.

Bus ligger och vadar i snön, lycklig som bara hon kan..


Idag får hundarna en ganska tråkig dag men de ska hå komma ut och gå en massa så de överlever den nog, sedan har jag kommit på att jag ska börja mäta Bimbos mage med måttband, om jag gör detta varje vecka så kan man följa hur stor hon är :)

Av Carina Losenborg - 1 februari 2011 12:55

Oj oj oj vart ska detta sluta, undrar hur många valpar det är i hennes mage?? Var ute med hundarna och gick på lunchen och en stund går bra men sedan blir Bimbo trött så jag tittar på henne och visst har hennes midja redan börjat försvinna.. hmm det brukar den vanligvis börja göra vid va 2-3 vckor så hon har nog en drös valpar där inne :)


ska bli roligt att följa hennes valpmage :)

Av Carina Losenborg - 1 februari 2011 10:35

Ja detta med Pet -flaskor, varför tycker hundar att de är så fantasktiskt roliga? Vad är det med dem som gör dem till den perfekta leksaken? Mina hundar slänger sig över dem och tar effektivt och tuggar sönder korken. Mina hundar bryr sig inte heller om de är något i flaskan de är lika roliga iaf. Specielt om det är dricka i dem för den kan man ju dricka upp, läsk är speciellt gott :) Märkliga hundar man kan tycka att de kan dricka ut sina vattenskålar men det är tydligen roligare att dricka ur flaska.

Bimbo har ju på sista tiden lärt sig en massa saker som är mer eller mindra bra som t ex att öppna dörrar, så jag väntar med spänning på vad nästa sak kommer att bli?? Kanske skulle lära henne att dricka ur en flaska som hon håller med tassarna :) Ja den hunden kan man nog lära det mesta så det är nog inte omöjligt.


Hundarna tittade iaf konstigt på mig idag när jag kom upp ur sängen vid 6.30 de undrade nog varför en yrvaken person med ruffsigt rött hår kom utsnubblande ur sovrummet. Var inte riktigt vaken vid den tiden. Men eftersom Tuva idag skulle åka skridskor så var jag tvungen att fixa iordning fika och varm choklad till henne så det vara bara att gå upp. :) Hon älskar att åka skridskor!





Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards