Aussieringens

Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

Lydnadstävling på JBK

Av Carina Losenborg - 21 januari 2012 13:10

Igår var det ju debut för mig och Bus i 2:an, en kvällstävling på JBK i klämmestorps ridhus. Jag kan ju börja med att säga att det inte gick så bra som jag hade hoppats :/

Jag kommer bara att gå igenom själva tävlingen här och analysera den.. Det var 3 banor med elit och 3:a på en, 1:an i mitten och 2:an längst bort i ridhuset..


Platsen - hon låg fint hela tiden men jag märkte att hon blev orolig när de på de andra banorna satte sina hundar upp och börja gå, hon skruvade på sig men låg stilla.. blev lite skökigt men de ska ju klara det så jag är nöjd att hon låg :)


Vi hade sedan start nr 6 och när jag stod och väntade så märkte jag av att hon inte var taggad, hon var låg, detta är aldrig ett bra tecken.. men det är ju bara att köra på..


Foten - gick bra men jag märkte att så fort vi gick med näsan mot mittenbanan så blev hon låg, vände vi o hade ryggen mot den så var hon helt plötsigt mycket piggare.. men hon fick iaf en 8:a på foten så det får vi vara nöjda med.


LÄggandet - där är jag helt säker på att hon satt istället för låg men när jag vände mig om så låg hon.. vet inte hur hon gjorde så jag vet faktiskt inte..


Inkallningen - gick jättebra :)


Rutan - hon började strula direkt och ville inte sätta sig fot.. ville bara inte, när jag får henne att sitta så sitter hon och tittar åt vänster och när de säger till att jag ska skicka henne så är vi inte beredda, jag vänta på att hon ska titta på mig eller på rutan men blir till slut tvungen att skicka henne o hon går inte dit.. så en 0:a


Apporten  - springer ut men nosar på den o tar den efter en liten men väldigt försiktigt tar o travar in med den.. så inga kanonpoäng men så glad att hon iaf gjorde det efter allt strul vi har haft med den..


Hoppet - gör hon kanonbra!


Fjärren - där vägrar hon sätta sig fot, bara vägrar!! Får ta henne i halsbandet och trycka ner henne????? Vet inte varför har aldrig hänt innan så jag är helt förbryllad över detta.. Lägger henne o går ifrån, och hon gör inget, hon bara ligger kvar.. hon byter ställning i läggande vid varje kommando.. suck, så jag går fram och gör en fjärr på nära håll så hon iaf gör den.. innan jag avbryter..


Inget bra men de momenten hon gjorde gjorde hon helt ok.. men ingen kanontävling för oss alls så nu blir det till att träna till nästa vecka när nästa tävling är i Värnamo.

Jag ska absolut inte skylla ifrån mig eller säga att det beror på något men givetvis har hennes skendräktighet påverkat henne, hon var oxå låg och trött. Lite dåligt för oss var det ju att det var en kvällstävling men nu vet jag iaf att jag inte kan göra en massa med henne innan utan låta henne vila så hon är pigg, nästa tävling börjar kl 1 på dagen så det blir nog en kort promenad och sedan åka till tävlingen.. bara ta det lugnt.. o se till att hon är pigg och glad :) Så kommer det nog att gå jättebra!!


jag är inte direkt missnöjd utan är bara lugnt konstaterande att hon inte var på topp igår och det är ju så ibland.. många andra hundar hade svårt i miljön oxå så det var en svår tävling o med detta i facit så kan jag säga att vi gjorde en ok tävling :)


Grattis till alla er som fick 1:a pris och som lyckades bra med era hundar och till er som det inte gick så bra för.. vi kommer igen! Vi tar 1:a priset nästa gång eller hur??? :)

 
 
Ingen bild

A-L

21 januari 2012 13:59

Bättre lycka nästa gång! Håller tummarna. Vad fick ni för poäng då??

Carina Losenborg

21 januari 2012 17:33

Ja du jag vet faktiskt inte, jag lämnade tävlingen o åkte hem men 50 poäng bort i rutan o fjärren så det gick inge bra ;)

 
Ingen bild

Marita

21 januari 2012 15:08

Lilla Busan ;)

 
Ingen bild

A-L

21 januari 2012 17:40

Usch ja mkt poäng som ryker tyvärr, men det är sånt som händer. Kommer fler chanser:) Inte lätt att ha massa hormoner i omlopp, o heter man Bus så får man väl göra skäl f namnet;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards