Aussieringens

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Carina Losenborg - 25 oktober 2011 17:38

En dag i träningens tecken blev det idag :)

Skulle egentligen varit på möte i Vårgårda idag men de ringde och ställde in det igår så jag fick en hel dag ledigt så här mitt i veckan :)

Vid 10 åkte jag ut till Barnarp och mötte upp Lena för att köra rapport, Vilda o Felicia skulle oxå komma och träna tillsammans med oss :) Roligt!

Iaf åkte vi ut i skogen och vi gick först en bit med hundarna för att värma upp och rasta av dem, sedan tog vi ut Bus och körde henne ett par sträckor, hon sprang jättebra idag, ingen tvekan inga stopp och hon var taggad till 1000..

Sedan kom felicia och jag bytte hund till Bimbo. Felicia och Vilda fick då vara störande moment :)

Körde Bimbo samma sträcka som bus och det gick kanon med henne oxå ingen tvekan eller problem.


Satte in Bimbo så körde vi Vilda :) Hon gick jättebra när hon kom på vad det var vi förväntade oss av henne. Hon är ju så underbar att se när hon kommer springade med all sin päls (bearded collie). Sedan tog vi ut bus igen och denna gången körde vi i skogen (innan på stig) gick kanonbra, ingen tvekan utan hon sprang jättebra så vi skickade bara ett par skick sedan slutade vi. Tog ut Bimbo och körde henne i skogen..

Dock satte vi Felicia och Vilda mitt i spåret så Bimbo var tvungen att springa precis förbi dem.. ville se hur hon hanterade det.. Hon sprang precis förbi, nästan snuddade vid vilda men sprang utan en blick åt sidan till mig..

SÅÅÅÅÅÅ stolt över mina duktiga hundar idag!!

Sedan körde vi Vilda ett pass till o nu fattade hon precis vad vi ville, hon var jätteduktig!!

Tog sedan ännu en promenad med alla 3 hundarna, skönt när man kan släppa ihop dem o inga problem :)


Sedan åkte jag hem ett par timmar o nu är jag precis hemkommen från Forserum där jag mötte upp Elenor för lite lydnadsträning.

Bimbo:
Fortsatt träning på rutan, målet är att hon ska tycka rutan är roligast i världen :)

Fortsatt träning på apporten, att hon ska ta den utan att hoppa eller skälla på den..

Lite fjärr och mycket snack om hur vi kan förbättra momenten


Bus:

Henne körde jag bara fot med idag och Elenor hjälpte oss med de små sakerna som vi måste fixa till för att få det perfekt. Hon behöver få lite bättre position men jag behöver bli bättre på att belöna prefekt. Vi får jobba vidare :)


Tack snälla Lena, Elenor o Felicia för att ni gjort min dag så bra!!


Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards