Aussieringens

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Bra och dåligt

Av Carina Losenborg - 22 augusti 2011 16:30

Ibland undrar man varför vissa dagars träning blir bra och andra dagar blir det hemskt dålig? Vad är det som gör att en hund fungerar och kan ett moment en dag men inte nästa. Är det verkligen inte så att de djävlas med en?? För ibland tror jag att det är så.


Gick ut på tomten för att träna med hundarna börjar med Bimbo.


Går tillbaka till grundläggand och byter kommando i apporten, använder nu plocka eftersom hon vet att det är att ta upp en föremål från marken och ge det till mig. Så det gick faktiskt riktigt bra, hon tar då apporten korrekt utan en massa lek och stoj. Bara att fortsätta med det.

Sätter upp rutan och det kommandot hade bimbo nog förträngt, hon sprang in i den men från fel håll och tempot var dåligt, så tillslut gjorde jag den på nära håll o sedan slutade jag. Hon är hopplös med sin ruta men hon gör den ju iaf på tävlingar ;)
Sedan gör jag fjärren med henne och idag gick den kanon.. hon börjar fatta kommandot stå riktigt bra nu och hon står kvar bra på stället.


Sedan tar jag ut Bus och det är då jag undrar om jag har fått hem rätt hund eller vad som hänt. Bus är okoncentrerad, äter gräs, nosar och beter sig allmänt illa. Jag blir skitförbannad och binder upp henne och kör lite till med Bimbo.

tar sedan Bus igen och det sluta med att vi bara blir tvungna att köra ett långt pass med fot för att hon ska lyssna.. Hon är dock hopplös för blir jag arg så sätter hon sig snett men denna gången krävde jag att hon skulle sätta sig rakt och gissa vad? Då fungerade helt plötsligt sidoförflyttningarna så det var ju bra.

Apporteringen har vi en bit kvar med för hon leker med den och släpper den gärna innan hon har kommit till mig, suck..

Dock fick jag lämna gräsmattan för att kunna träna med henne, hon som brukar vara så bra men idag var hon helt uppe i det blå.

Vi gjorde fjärren oxå o den gick sådär, men till slut fick vi till det.


Ja ja vi slutade iaf bra men oj vad hon var jobbig idag men det känns bra att jag fick bara den som vann :) Dock höll hon på att strypa sig själv om man nu kan det. Jag hade på henne ett retriver koppel och hon hoppar upp sätter tassen på kopplet och trycker till varpå det då drar till ordentligt runt hennes hals. hon får då panik och trycker ännu mer som om det var jag som gjorde det.. suck fick henne dock att slappna av och släppa greppet så att hon kunde andas igen, knäppa hund..


Nu ligger iaf båda hundarna helt utslagna och färdiga men det är bra för ikväll ska vi fira Björn som fyllde år i fredags, idag ska barnen få fira honom :) Så det blir god mat och tårta :)


 
 
Ingen bild

Marita

24 augusti 2011 07:40

Hahahah jag kan inte annat än skratta =) De är väl som vi, omotiverade och okoncentrerade ibland ;) Jag håller på att träna min Komma...ska rida kurs på söndag och hon vill inte lyssna...hahaha När du får tid Carina får du komma ut och rida lite! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards