Aussieringens

Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Natten, valparna och Bimbo

Av Carina Losenborg - 27 april 2011 10:12

Natten har varit ganska ok. valparna somnade efter mat från Bimbo vid 10 tiden och sov fram till 1 sedan gick jag upp rengjorde valphagen, gav dem mat och fick sitta och vara med dem en stund för att de inte skulle väcka resten av huset. Sedan gick jag och lade mig igen, vaknade vid 3 av att de ville ha uppmärksamhet, jag släppte då ut dem ur hagen en stund och rengjorde den (oj vad de kan skita ner) såg till att de fick mat, Bimbo kom upp och såg till dem och sedan somnade vi alla och sov till halv 6 då var det samma visa om igen. Då är det ju ljust ute oxå så då vill de absolut inte sova :)

Fick iaf sova en stund till innan klockan ringde. Alla iväg till skolan och jobbet och jag gick o lade mig igen (hundarna rastade och matade) Nu är alla valparna med mig på nedervåningen och springer omkring och upptäcker världen, de drar dragkamp med trasor och i mina byxben :) De springer omkring o leker och undersöker.. :) Bär okring på ben och bollar. Nu är de riktigt roliga och man börjar se deras personligheter mer och mer..

Roligt!


Bimbo spydde 2 gånger till igår och fastän jag inte skulle ge henne något så fick hon faktiskt A-fil innan jag gick o lade mig för sista spyan hon hade var bara galla, tänkte det kunde vara bra för magen + att det ger vätska, idag har hon fått lite mat och mer fil och än så länge så är det kvar i henne, hon är fortfarande trött men känns bättre iaf, vi får se om hon får behålla maten, iså fall är vi ju på bättringsvägen. Hon fick lite fil i natt oxå när jag ändå var uppe och den har hon fått behålla :)


Nu har valparna lekt ett bra tag på golvet och en efter en börjar de finna en plats att sova på!


Förresten om det är någon som har tidningar som ni kan ge till mig skulle jag vara tacksam det går åt massor till hulliganerna, ta gärna med er om ni kommer o hälsar på :)

 
 
Ingen bild

Ingrid

27 april 2011 10:29

Låter som om Bimbo är på bättringsvägen. Skönt!
Tala om dagen innan du kommer till mig så ska jag gå en runda bland grannarna och samla tidningar.

Carina Losenborg

27 april 2011 10:39

Kanon det ska jag göra :)

 
Ingen bild

A-L

27 april 2011 11:21

Vad skönt att Bimbo verkar må bättre:) Tänkt mkt på er!

Carina Losenborg

27 april 2011 11:24

vad du är gullig! :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards