Aussieringens

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Vägt Bimbo idag..

Av Carina Losenborg - 7 mars 2011 11:25

Idag har jag varit och vägt Bimbo. Alltid roligt varje vecka och se om hon har gått upp eller inte. Jag påminner er igen om att hon brukar väga ca 20 kg och nu idag när jag vägde henne så vägde hon 28,5 kg!!!!!    hur mycket ska hon gå upp egentligen?? Och hur många valpar är det??

Ja frågorna hopar sig. Hon är iaf glad och pigg fortfarande, inte det minsta sur eller så men däremot så stjäl hon mat om hon kommer åt. Så just nu får vi stänga av in till köket så att hon inte går in där och stjäl något. På matbordet kan man inte heller ha något då går hon och äter upp det direkt.


Hon var med mig inne i djuraffären idag och där går hon och försöker sno hundgodis, grisöron och hundben. Man får hålla henne kort :)


Hundrna har iaf varit ute och sprungit på standbankarna vid elmia idag och Beon och Bus jagar fåglar, springer och jagar varandra och Bimbo går brevid mig och tittar på mig undrande, finns det något godis??? Ständigt hungrig :)

 
 
Ingen bild

Emma - kennel Aussiefield´s

7 mars 2011 13:39

Wihhhiii, snart är vi där Vännen, det närmar sig med stora steg till dagen D då de små Bistro valparna kommer! Ska bli så spännande att få se vad det är för små individer som gömt sig därinne, och hur många de är!

Kram Vännen! /Emma

Carina Losenborg

7 mars 2011 17:09

Ja visst är det spännade, vi måste ta och träffas någon dag och snacka igen kennelträffen och namn :) Hur har du det nästa vecka??
Kram

 
Ingen bild

Nathalie

9 mars 2011 20:17

Hoppas det finns en söt liten tik till oss i magen :) Längtar sååå!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards