Aussieringens

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Om BImbo och Castro mm

Av Carina Losenborg - 27 januari 2011 17:33

Nu ska ni får en uppdatering på vad som han hänt de senaste dagarna :)

Bimbo var ju hos Emma och Castro i helgen och vi fick ju till en parning på frdagen, men sedan var det som Bimbo inte ville mer, hon vägrade så när jag hämtade henne på söndagen tog jag med mig Castor hem. Jag lät Beon vara kvar hos mamma.

På söndags kvällen så skulle ju jag och alla hundarna åka ner till Ullared för att plugga på UPH. Jag ska gå där hela våren och kommer att vara klar i juli. Då är jag utbildad på en massa nya roliga saker såsom elektroterapi, biolight, laser mm :) Iaf så tog jag med Bimbo, Bus och Castro och åkte ner dit. Man bor på skolan och jag och Emma bodde tillsammans i ett rum med 6 hundar, mina 3 och Bamse, Bello och Emmas nya valp Bråka :) Det gick jättebra!!

Inga parningar iaf och jag började undra hur det skulle gå men sedan satte de igång och parade sig 6 gånger under måndagen och tisdagen så nu ska det väl bli en massa valpar :) Jag skulle bli enormt förvånad om det inte blir det.

Iaf så kan jag inte riktigt säga när de kommer men det blir i slutet av mars men exakt kan jag ju inte riktigt säga eftersom det beror på om parningen på fredagen tog sig annars är det parningen på måndagen som gäller :) Om ni vill räkna så räkna på 63 dygn från i måndags :)


Nu är hon iaf nöjd och vi är hemma, jag har jobbat hela dagen och imorgon ska jag vara i Linköping hela dagen och massera hundar hos Tomas.

 
 
Ingen bild

Elin

27 januari 2011 18:09

Jag ska vara kennelflicka!!! :D

Carina Losenborg

27 januari 2011 20:17

:)

 
Ingen bild

Elin

27 januari 2011 21:10

Eller jag vill det iaf :D

Carina Losenborg

28 januari 2011 08:48

:) Härligt!!

 
Helene

Helene

28 januari 2011 10:04

Nu håller vi tummarna .. så kul. Kram Helene

http://aussikullenskennel.se

Carina Losenborg

28 januari 2011 10:11

Hur går det för dig då?? Ögon lyst och fått allt klart??
Vi måste ses någon dag :)
Kram

 
Anette

Anette

28 januari 2011 13:37

Så jätteroligt att det tog sig, blir spänannde att följa i din så bra blogg :)

http://www.123misida.se/izzigirl

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards