Aussieringens

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Carina Losenborg - 2 januari 2012 19:29

Just hemkommen från lydnadsträningen med Bus. Jag och Cinna, Sanna och Rebecka träffades i Forserum och körde lite lydnad. Bus är just nu väldigt skällig (beror på att hon håller på att bli skendräktig tror jag) iaf så har jag fått jobba med det idag.

Först gjorde jag och Bus rutan, idag har vi jobbat mycket med den, vi har tränat med en leksak bakom rutan men belöningen har hon fått från mig och inte fått ta den.. Nu springer hon in i rutan och stannar där men tyvärr sätter hon sig så nu får vi jobba på hennes ställande.. :) men det är ett litet problem nu när hon ändå springer in i rutan..


Foten - gick bra men var till en början okoncentrerad men efter en stund släppte det. Hon är duktig på fot!


Apporten - där har vi problem, hon gör ett startskall så jag har skickat henne på 40 apporter utan beröm, hon vill inte sluta skälla, tillslut fick jag lägga in ett nej så fort hon skällde. Hon blev då tveksam men det är lättare att jobba med än skallet. I slutet efter alla andra moment så gjorde jag 2 apporteringar där hon inte skällde så jag är nöjd..


Hoppet-  gick jättebra, inga skall och klockrent hopp och inga problem..


Fjärren gjorde jag oxå med Cinna som stod bakom o idag gjorde hon den klockrent! Skönt, undrar varför hon ite gjorde den igår... hmm jajaj det spelar ingen roll bara hon gör den när hon ska :)


Är nöjd med träningen idag men lite oroad är jag eftersom hon skallar i momenten, man jag ska ta och öka hennes motion och minska hennes mat lite så att hon kanske går ur skendräktigheten fortare.. alternativet är att sätta på henne ett antiskällhansband och se om det hjälper men jag vill helst inte göra det utan att få henne att förstå att hon inte får skälla


Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards