Aussieringens

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Rapportträning

Av Carina Losenborg - 30 december 2011 11:56

Idag var det dax att köra rapport igen :) Vi började med Bimbo..

Hon var enormt pigg och allert idag och vi startade med en sträcka i skogsmark, hon fick springa den 3 gånger och sedan flyttade jag mig för de sista skicken gick då en bra bit i en uppförsbacke, hon gick som en klocka, dock var hon taggad och ville gärna tjuvstarta men med tanke på att hon har vilat ett bra tag på är jag så nöjd med henne, hon hade energi och vilja och det är allt jag kan begära av henne just nu, nu måste vi bygga kondition.


Bus- fick gå samma sträckor som Bimbo men idag lät vi henne jobba självständigt, vi ropade eller hjälpte henne inte och hon klarade sträckorna kanon!! Hon sprang som om hon aldrig gjort annat..

Sedan gjorde vi 2 st personsök med henne, hon fick först leta reda på Lena och det löste hon jättefint och sedan fick jag gå o gömma mig, hon vädrade i luften och tog söken jättebra!! Hon fick idag jobba på att klara sig själv att inte vara beroende av mig o Len a för att hjälpa henne och det klarade hon galant! Hon behöver stärka sitt självförtroende och lära sig att jobba självständigt..


Är så nöjd med hundarna och i em blir det först besiktning av bilen och sedan ska jag ta och träna lite lydnad med dem. Ska ta och sätta igång Bimbo nu oxå. Bimbo kommer jag dock bara att köra apportering och fjärren med ett tag så att hon kommer igång o jobba, Bus ska jag köra vittringsapporten med och vanlig apportering. Rutan behöver båda köra oxå :) men det ska vi ta som en lek och få dem att älska den.. Bus är riktigt duktig på rutan men bimbo gör den bara när hon känner för det.. o jag vill att hon alltid ska känna för det..



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards