Aussieringens

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Carina Losenborg - 16 april 2011 12:28

Idag vaknade jag vid 6.45 av att valparna ville ha mat, gick upp och fixade med dem och när jag sedan gick ner och tittade mig i spegeln så satte jag nästan i halsen, vilken blåtira jag har ;) Ser ut som jag bar fått en knytnäve rakt i ögat, det är jättesnyggt vill jag lova.

Iaf så gick jag upp och gjorde mig iordning och gick ut med alla hundarna, sedan packade jag mina saker och tog med mig Beon och Bus och åkte till attila för Beon och jag ska gå en viltspårskurs där :)

Vi åker ut  i skogen och jag får lite blod och en rådjursskank och så går jag och lägger ett spår, ganska långt med en vinkel 90 grader till höger.


Sedan får vi stå och prata och vänta tills det är dax att gå spåret, när jag sätter ner Beon och sätter på honom selen så sitter han så fint och väntar tills jag säger till honom att han får ta spåret :) Sedan följde han spåret kanon, näsan i backen, bra tempo och inga stopp, tar vineln jättefint men sedan blev han störd, de som gick bakom kom lite nära och han stannade upp, han blev osäker o glömde vad han skulle göra, jag fick tillslut ta in honom och visa på honom igen och då tog han skanken perfekt och vad glad han blev!! En stolt Beon som traskade tillbaka till bilen med benet i munnen!!


Tuva har undertiden varit hund och valpvakt, hon är underbar min lilla tjej! Klarar det så bra att ta hand om alla jag behöver verkligen inte oroa mig! Vad skulle jag göra utan henne??

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards