Aussieringens

Alla inlägg under mars 2011

Av Carina Losenborg - 12 mars 2011 09:30

Idag härnder det massor av saker. Jag ska åka och hålla en föreläsning för Whippetklubben illsammans med Whippetrace om förebyggande friskvård, om strteching och omskador på just whippet. Ska bli jätteroligt och det ser jag verkligen fram emot. Älskar whippar!

Sedan ska Bus tävla i Linköping idag, jag skulle egentligen ha tävlat henne men eftersom jag belv uppbokad så tog världens bästa Ulrika med henne upp och ska tävla henne. :)

Ska bli så roligt att se hur det går. Men jag får rapport om det senare :)


Hundarna som är hemma (Bimbo och Beon) är lugna o snälla idag, jag har varit ute och packat alla saker till föreläsningen och de har hjälpt mig. Sedan blir det en tur i skogen innan jag måste i väg till föreläsningslokalen.


Imorgon fyller Nora år hon fyller 16 så det finns att göra imorgon oxå + att jag ska träffa Emma och gå igenom var och när vi ska ha vår kennelträff. Så det är fullt upp hela helgen.

Av Carina Losenborg - 9 mars 2011 20:24

Nu har jag faktiskt tagit och mätt Bimbo igen och jag kollade oxå på vad hon började på, hon började på 63 cm som hon hade för en massa veckor sedan just nu ligger hon på 78 i midjemått :) Snackar vi om att det verkligen syns på henne. Det är otroligt vad hon börjar bli tjock.

Jag hoppas nu bara på en massa valpar av båda könen så att ni alla kan få en valp som ni har längtat efter :)

Av Carina Losenborg - 9 mars 2011 12:42

Denna veckan jobbar jag extra i Mullsjö så min tid har inte riktigt räckt till för att blogga men en liten ska ni iaf få från mig :)


Just varit ute med hundarna och Bimbo är trött och seg och orkar inte riktigt följa med i de adras tempo längre och det kan man ju förstå. Hon lägger sig hellre ner i en snöhög och rullar och äter snö.

I morse när vi var ute stötte jag på en konstig man med en hund, jag såg han komma så jag gick åt sidan med mina 3 så att han skulle kunna gå förbi. när han kommer fram till mig släpper han fram sin hund till mina och säger

- klart de ska hälsa.. jaha säger jag är det en hane eller tik?? Ja säger han?? Varpå han ryker ihop med Beon.. suck. En hane givetvis som ska hävda sig.. men då säger husse, inegn fara det är bara en valp, han är bara 2 år??? Men suck då är det väl ingen valp då är det ju en vuxen hane han just släppte in i Beon harem..

Man slutar aldrig att förundras över människor, men allt gick bra och Bus älskade honom, ville direkt leka och busa med den.


Nu har vi just haft lunchrast och hundarna är som sagt rastade, idag jobbar jag här ute till 16.20 och sedan har jag kunder hela kvällen så arbetslös är man inte iaf :) Skönt det :)

Detta är sista veckan jag gör i mullsjö på ett tag. Nästa gång blir inte förrän v 42 så det är ju ett tag till dess..

Av Carina Losenborg - 7 mars 2011 11:25

Idag har jag varit och vägt Bimbo. Alltid roligt varje vecka och se om hon har gått upp eller inte. Jag påminner er igen om att hon brukar väga ca 20 kg och nu idag när jag vägde henne så vägde hon 28,5 kg!!!!!    hur mycket ska hon gå upp egentligen?? Och hur många valpar är det??

Ja frågorna hopar sig. Hon är iaf glad och pigg fortfarande, inte det minsta sur eller så men däremot så stjäl hon mat om hon kommer åt. Så just nu får vi stänga av in till köket så att hon inte går in där och stjäl något. På matbordet kan man inte heller ha något då går hon och äter upp det direkt.


Hon var med mig inne i djuraffären idag och där går hon och försöker sno hundgodis, grisöron och hundben. Man får hålla henne kort :)


Hundrna har iaf varit ute och sprungit på standbankarna vid elmia idag och Beon och Bus jagar fåglar, springer och jagar varandra och Bimbo går brevid mig och tittar på mig undrande, finns det något godis??? Ständigt hungrig :)

Av Carina Losenborg - 4 mars 2011 13:17

Idag har vi gjort lite allt möjligt, vi har varit ute, sedan fick hundarna varsina märgben som de har ätit sönder i småbitar :) och sedan har vi haft valpköpare på besök.  Så här har det varit full rulle :)

Nu ligger alla hundarna och sover, helt uttröttade efter morgonen.


Nu sitter jag och tittar på tv:n det är skidorna som lockar :) Heja Sverige..

Av Carina Losenborg - 3 mars 2011 12:50

ett par kort jag tog för ett par veckor sedan på "aussiehögen"


    

Mina 3 sötisar :)



Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards