Aussieringens

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Carina Losenborg - 10 februari 2011 10:45

och i den har jag skrivit att bimbo går mig på nerverna för hon går omkring och piper.. Just nu går hon och ska tugga på Bus hela tiden, hon piper, gnäller och ska leka med henne hela tiden. Bus suckar och tar det men orkar inte riktigt med henne. Hon har varit sådan i 2 dagar nu så vi hoppas att det betyder något :)


Tänkte jag skulle ta med Bimbo ut på en egen promenad idag så hon får gå av sig utan de andra hundarna. Tänkte jag skulle ta dem en och en lite då och då. Lättare att jobba med en hund och de behöver ensamtid..

Av Carina Losenborg - 10 februari 2011 08:23

Ibland tänker man på vad som är viktigast i ens liv, för mig är det familjen och mina hundar, att alla mår bra och är friska. Men för en hund är det inte likadant, de prioriterar inte samma saker, de går inte och funderar på småsaker. De går inte och oroar sig för morgondagen.

Med Bimbo är det enkelt, det enda hon är riktigt intresserad av en vanlig dag är: ska vi träna och vad blir det för mat :) Vi har just varit ute och när vi kom in så springer hon fram till matskålen och piper.. hallå matte var är maten???

Hon är rolig!!

Ingen av hundarna har iaf mått dåligt av sina märgben, Bus har ju ibland problem med vissa saker som t ex rökt mat, då spyr hon!! I evigheter, men ger man henne inget sådant så är det inga problem.

Bimbo blir i princip aldrig dålig i magen och inte Beon heller. De har järnmage! De kan äta vad som helst utan att få problem.


Idag snöar det här på berget.. och under snön är det isgata. Tuva fick rädda mig på väg till skolan, höll på att halka omkull 2 gånger. Sedan gick jag hem och bytte skor. Hundarna hjälpte mig idag oxå, vi skulle gå upp för ett berg och då fick de dra mig upp för isberget, så upp kom vi.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards