Aussieringens

Alla inlägg under januari 2011

Av Carina Losenborg - 19 januari 2011 09:14

Förhållanden är märkliga saker som man inte alltid förstår sig på. I vår familj finns ett mycket märkligt förhållande av bästa slag. Det är mellan Tuva och Yoda vår katt.
Dit Tuva går dit går katten, som t ex i natt när tuva kommer upp till oss för att hon var helt täppt i näsan, 2 sekunder efter henne kommer Yoda. Sedan om Tuva går ner igen går Yoda efter.

Sitter Tuva i soffan och sedan går ner till sitt rum följer Yoda henne som en skugga. Yoda sitter innanför dörren och jamar, ledsen över att Tuva är i skolan. Hon brukar komma och söka upp mig efter en stund men jag är inte riktigt lika bra.

Detta är ett riktigt bra förhållande i mina ögon! Tuva älskar Yoda och Yoda henne. Underbart!


Ett annat förhållande är det mellan Beon, Bimbo och Bus, de bryr sig verkligen om varandra, rengör varandra. Sover tillsammans i en stor aussiehög och har hemskt roligt tillsammans.


Just nu leker Bus och katten. Vi har kartonger från sängarna som står inne fortfarande och i dem gömmer sig Yoda och Bus letar efter henne. När hon kommer för nära hoppar Yoda över henne och gör ett race runt i huset och sedan tillbaka igen. De har verkligen jätteroligt!


Så visst finns det flera olika slags förhållanden och många av dem är härliga att se och få ta del av!

Av Carina Losenborg - 18 januari 2011 11:42

Idag är det jobb hela dagen, jobbar ju en del på företag som massör så det har jag gjort på förmiddagen, nu har jag en lite rast tills nästa kund kommer.


Idag kommer oxå våra nya sängar :) Jag ska nte lämna sängen på en vecka, kanske skulle ställa in resten av veckan och bara ligga i sängen :) De kommer iaf och lämnar den vid halv 2 tiden. ska bli underbart!


Hundarna har det tråkigt idag när jag jobbar men de har ben som de älskar så de har det ok iaf..


Dax att återgå till att jobba..

Av Carina Losenborg - 17 januari 2011 11:55

Idag funderade Beon om han kunde få lukta lite på Bimbo som löper, han drog snabbt tillbaka nosen när han fick 20 kg tik över sig som vansinnigt högg efter honom. Med ett vrål slängde hon sig fram och sa till honom att det där låter man bli.. :) Så nu gör han det! Men försöka måste man ju få..
Nu börjar det bli dax att dela på dem, än är det ingen fara och de bryr sig egentligen inte om varandra men jag vill ju inte att någon av dem ska må dåligt eller att det ska hända något så lika bra att de är skiljda åt.


Idag har jag annars haft 2 möten och fått väldigt bra resultat av båda. Känns bra! Alltid skönt att få possitiv respons på ens planer.

Jag hoppas mycket på denna vår och jag hoppas på att det ska bli roligt och det tror jag att det blir!


Av Carina Losenborg - 16 januari 2011 10:41

Vaknade tidigt som vanligt, suckade vände på mig och somnade om :) Vaknade sedan vid halv 9 tiden och gick upp och gav Tuva frukost, sedan tog jag och hundarna en långpromenad i halkan. Idag är det töväder så det är vatten och is på hela gatorna och snön är som en tjock hinna med tung snö. Upptäckte att på den vägen jag gick idag fanns det inte heller några hundlatriner, de var helt inplogade och om man inte ville pulsa genom en massa snö ca 3 meter in så var det omöjligt att nå dem.. Hmm är det smart tänkt?? Blir det inte fler som struntar i att plocka upp om det är omöjligt att slänga påsarna. Ja ja jag tog iaf mina med mig och fick bära dem hela tiden.

Vi mötte en massa hundar idag och som tur är så var mina lugna och snälla. Inga problem att möta någon. Tur det för hade de velat hälsa på någon hade jag bara glidit fram. När det bara är is på gatan har man inte mycket att säga till om, tur att inte hundarna vet om det :)


Just nu ligger de alla och sover, de tycker oxå det är jobbigt med isen och snön. Inte lätt att gå normalt när man måste vara försikig så man inte halkar. Ska ta och massera igenom alla hundarna i veckan, speciellt Bimbo som ska paras. Hon får ju inte masseras efter det så jag brukar alltid passa på att ta henne innan.


idag är det ju ridhusträning på jbk men jag har inte bestämmt mig för om jag ska vara med eller inte, jag skulle ju ha kört Bimbo men det går ju inte nu. Jag kan ju köra Bus men jag vet inte, känns som om mitt schema är ganska fullt just nu och jag känner mig lite stressad. Men jag får se.. har ju ett par tmmar på mig att bestämma mig. :)


Känner mig trött och seg idag, känns att man har en förkyldning i kroppen som gör att orken inte riktigt finns där, jag är dock inte snorig eller har feber eller hosta, det är bara orken som fattas nu. :( Hoppas att den kommer tillbaka så att jag orkar med allt roligt som ska hände i vår. Men kanske jag ska tillåta mig att ta en dag med vila idag? Kan nog inte skada.


Av Carina Losenborg - 15 januari 2011 18:07

Idag är det Julafton! Kankse inte för alla men i vår familj är det det! Jag, Björn och Tuva har varit hos min mamma och firat jul idag, med allt det innebär såsom julfika, julmat, ostkaka och paket och framför allt en tindrande Tuva.


Det är inte riktigt samma sak att fira jul såhär i efterhand men nästan. Det är så himmelskt gott med julmat och att se Tuva få öppna sina paket och sitta där med lysande ögon är underbart!


Nu är vi iaf hemma igen och hundarna ligger helt utslagna på golvet och sover. Det är jobbigt med jul tycker de.


Jag satt och funderade på vad skönt det är med en hane som inte bryr sig det minsta om en löptik när hon inte höglöper. Jag har alla hundarna tilsammans och han bryr sig inte det minsta om Bimbo. Han leker och tvättar henne som vanligt men inget annat. Hon bryr sig iof inte om honom heller men iaf :) Tycker synd om alla som han hanar som står och ylar och beter sig illa bara en tik i området löper. Vad jobbigt det måste vara.


Nu är det snart dax att bänka sig framför tv:n och titta på Hv. Hoppas de vinner idag!!

Av Carina Losenborg - 14 januari 2011 08:14

Morgonstund har guld i mun?? Nja jag vet inte ja, hundarna tycker absolut att morgonen är bra, då vaknar hela huset, man får gå ut efter natten och man får frukost, men för oss människor är det inte likadant. Jag kan känna en längtan av att bara få vakna, ligga kvar i sängen och veta att jag inte behöver gå upp, att se hundarna sova gott brevid mig och att höra sambon sova.. Mmmm det längtar jag efter..

Men nu är jag iaf uppe och klar för dagen, hundarna har varit ute och kissat men vi kom överens om att promenaden får vänta i 30 min till tills solen har kommit upp och det inte är så kallt längre. Bimbo gillar ju inte heller kylan så hon föredrar att vänta.

Idag ska jag jobba men jag börjar inte förrän kl 10 idag så jag kommer hinna med en del innan dess. Sedan måste jag försöka hinna upp en sväng och handla julklappar idag oxå. Vi ska ju fira jul med min mamma imorgon och vi skulle behöva köpa något till Tuva från oss. Så det ska fixas idag. Dock är vi ganska tomma på ideer så det är lite problematiskt, men det löser sig alltid.


Satt iaf och funderade i morse över vad glad jag är över mina valpköpare! Har haft sådan tur att få fantastiska valpköpare till alla mina valpar! Tack snälla ni för ert engagemang och att ni alltid uppdaterar mig med vad som händer i era liv! Jag uppskattar det mycket ska ni veta! Stort tack till er!!


Av Carina Losenborg - 13 januari 2011 12:42

Ett stort problem har drabbat en av mina hundar.. Beon har fått problem med sin nos, när det är snö och vinter ute så fastnar den i marken på alla möjliga ställen och går knappt att dra loss. I vissa fall fastnar även tungan i marken och då är det ändå svårare att få loss honom. Ett mycket märkligt och svårlöst problem som tikarna i flocken inte alls verkar lida av :)))))

Detta problem med nosen har oxå spridit sig till hans framben som blir helt stela och inte kan röra sig inte ens när man med stor kraft försöker dra loss honom från hans märkliga possition.

Funderade på om man måste bära med sig en hink med varmt vatten för att kunna smälta snön så han kan komma loss men insåg snabbt att 3 hundar och en hink vatten inte var någon bra ide. Så nu står jag här helt utan ideer och vet inte hur jag ska lösa detta??
Någon som vet någon bra medicin mot detta??


Eller går det inte att bota tjurskallighet :))))))))

Av Carina Losenborg - 13 januari 2011 09:39

Vem i hela världen kom på at skolan ska börja kl 8 fråga mig Tuva igår?? Ja du det kan man undra. Hon tyckte kl 3 till kl 5 på em var bättre då är man ju iaf vaken :)


Jag är lite trött eftersom jag har en envis förkyldning som inte riktigt vill ge med sig, egentligen inte speciellt snorig och så utan mest att kroppen är trött och seg och huudet inte riktigt hänger med..Känns som om man skulle behöva 20 timmar sömn om dagen men det går ju inte. Dock har jag en mycket rolig dag framför mig så det piggar upp. Många kunder hela dagen och av den är det väldigt många nya kunder. Det är väldigt roligt!


Siter just nu och slänger i mig lite frukostgröt innan nästa kund kommer. Hundarna har fått rasta sig själva idag medans jag skottade och just nu leker de för fullt. De kommer att få en tråkig dag idag men som tur var har de ju varandra. Så blir det ibland när jag jobbar mycket då blir promenaderna kortare och de ser mig mindre men jag tror ändå att mina hundar har det rätt bra om man jämför :)

Idag ska jag försöka hinna med att frissera hundarnas tassar oxå det behövs, inte så mycket Bimbo men beons tassar är långvuxna, klorna klippte jag härrom dagen men håret behövs fixas till.


Nej nu är det dax att jobba igen..

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards