Aussieringens

Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Bus på stan.

Av Carina Losenborg - 3 december 2010 16:33

Jag skulle ner till stan och göra lite ärenden, tog med mig Bus och Tuva och åkte ner till stan. Vi gick mitt inne bland bussar och biler, massor av människor var det oxå. Bus är så snäll, går brevid mig och tittar storögt på allt och alla.
Men plötsligt får hon se en kille och blir heltokig, blir så glad att hon nästan kryper ur skinnet. Problemet var bara att vi aldrig har träffat honom innan, tror hon såg fel, han blev dock glad. Tänk er att träffa en hund som blir så lycklig att hon bara tjuter :) Han skrattade gott åt henne.

Sedan var vi och växlade lite pengar, hon fick följa med oss in. Hon sköter sig prefekt. Sedan gick vi en liten sväng och sedan tillbaka till bilen. På vägen så träffade vi Jossan och Kayleigh. Då blev Bus överlycklig igen :)

Och jag fick lite Kayleigh pussar ;) Kul att träffa Jossan!

Sedan åkte vi vidare till lantmännen för att hämta lite hundmat för den var slut. Köpte oxå en massa ben som hundarna nu ligger och avnjuter.


Kände att Bus behövde lite ensamträning, inte för att det är ett problem men hon är så van vid att ha de andra hundarna runt sig att hon inte tar egna beslut utan låter Bimbo ta dem. När man har henne själv är hon en mycket följsam och underbart trevlig hund som inte gör mycket väsen av sig. Hon behöver uppmärksamheten ibland och hon behöver vara utan de andra hundarna ibland.
Jag hade ed mig Bimbo själv för att tag sedan och Beon fick oxå följa med på en ensamtur för ett tag sedan. Jag tror det är viktigt för deras självförtroende att inte alltid bli behandlad som flock utan som individer.


Nu är det fredagsmys som står för dörren men jag funderar på vad jag ska bjuda på ikväll. Har köpt godis till barnen och gjort morot- och gurkstavar. Sedan blir det väl en dipp att dippa dem i men jag skulle vilja ha något nyttigt och bra godis som jag kan äta utan att känna mig onyttig.

Några förslag??
Skulle helst vilja ha en äppelkaka med vaniljglass eller vaniljsås.. lite sugen på det men det är ju inte så nyttigt..

 
 
Ingen bild

Jossan

3 december 2010 22:01

Jätte kul att träffa er och underbara Bus också! Hon är så duktig! Naturbegåvning helt enkelt.
Carina, Du är underbar och du är helt otrolig som ställer upp jämt. Så glad att jag lärt känna dig!

Carina Losenborg

6 december 2010 15:04

Tack snälla du Jossan! Jag är glad att jag känner dig oxå :) Skönt med bra vänner!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards