Aussieringens

Alla inlägg under november 2010

Av Carina Losenborg - 3 november 2010 11:15

Idag regnar och blåser det massor, nu är det verkligen höst. Satte på mig en massa kläder och mössa när vi skulle ut, hundarna fick varsitt regntäcke på sig. När jag väl kommer ut då har det slutat regna. Gick en promenad med dem men inget regn.. så det är ett bra tips till er alla.. sätt på hundarna täcken då regnar det inte :)

Iaf så ligger de nu nöjda på golvet och tuggar ben medan jag har anmält hundarna till nya tävlingar. Äntligen har tävlingskalendern för nästa år kommit ut :)

Bimbo har jag anmält till 2 nya tävlingar i klass 3 på JBK och i Mullsjö får vi se hur det går :) Sedan är ju tanken att hon ska börja löpa och paras :) Jag är dock lite orolig till detta om jag hinner klart med hela 3:an men det får vi se.. :) Annars är det ju bara att avboka.


Sedan anmälde jag Bus till 2 tävlingar i klass 1, i forserum och i sävsjö..

Beon avvaktar jag med till efter denna månaden så får vi se i vilken klass han ska tävla efter det :) Men oj vilken vår detta ska bli..


Jag fick igår in mitt första företag som har bokat massage av mig för ett helt år frammåt!! Det är fantastiskt roligt!!

Av Carina Losenborg - 2 november 2010 09:20

Just varit ute med hundarna. Vi gick en sväng och på hemvägen gick vi till konsum och handlade. Idag hade de bara miljökassar så det fick bli en sådan, brukar inte ta dem annars för de är så tunna, men idag fick det bli det iaf. När jag packat mina varor, 2 liter mjölk och skulle gå så går kassen sönder. Får ta en ny som oxå går sönder så tillslut får jag ha 3 kassar för att få hem dessa 2 liter.. Suck är det konstigt att man inte väljer dessa kassar?? Hur tänker de som gör miljökassarna?? Vi gör dem extra tunna och konstiga så ingen köper dem??? Märkligt tycker jag.


Hoppas iaf på en bra dag idag, jag har en sak jag måste göra idag som är lite obehaglig. Det gäller en människa som jag har kallat vän, denna vän har gjort saker som inte är ok och detta måste jag ta tag i idag, vissa saker kan man inte bara låta vara utan de måste man ta i hur obehagligt det än är och hur illa tillmods man än känner sig. Ärlighet är alltid att föredra!
Men förrutom detta så är jag säker på att dagen blir bra!

Av Carina Losenborg - 1 november 2010 19:21

Dagen har varit lugn, jobbat en massa och en tur till mamma blev det, nu har jag just gett Tuva och Thea fika som de intar i vår säng. Thea ska nämligen sova över här i natt! Tuva är jätteexalterad och uppe i varv :) Får se hur detta går!! Men de är så underbara flickorna, snälla och trevliga så det går nog bra. Vi har bäddat en jättesäng på Tuvas golv till dem, hoppas de kan sova gott där :)


Hundarna har haft en lugn dag och jag hoppas att jag hinner träna lite med dem imorgon. Jag vill testa på lite fler av 3:ans moment med Bimbo och Bus ska jag köra hela 1:an med.. (Beon är hos mamma)

Ska försöka hinna med en riktigt lång promenad oxå det behöver både jag och hundarna och inte bara de korta eller medellånga. Jag ska försöka ha som mål att minst 3 gånger i veckan gå de riktigt långa promenaderna på över 2 timmar. Det är bra för både hundarna och mig. Kanske kan cykla en långis oxå..


Nu ligger de små liven på golvet och sover. Det är jobbigt att inte göra något :) jag ska ta och slänga mig framför tv:n men först ska jag nog sätta på mig och gå en sväng innan det blir för sent. :)

Ha en bra kväll allihop :)



Av Carina Losenborg - 1 november 2010 09:19

Denna veckan kunde inte ha börjat bättre, eftersom barnen har höstlov så hade jag sovmorgon :) Inte ofta jag har det.. Men vaknade vid halv 8 tiden helt utvilad och det är ju skönt. 
Denna veckan ska Thea vara hos oss, det är Tuvas bästis. Hon är här hela dagarna så slipper hon vara på fritids och Tuva har någon att leka med :)

Jag har just varit ute med hundarna en sväng i det fina vädret, solen har tittat fram och det är så underbart skönt. En riktig höstdag! Om en stund ska jag ha min första kund och sedan ska jag, Tuva, Thea och alla hundarna åka till min mamma en sväng. Jag jobbar en del idag men inte förrän i em så då får man passa på när man har tid över att hälsa på sin släkt :)


I slutet på veckan är det utställningen i Växjö som gäller, jag och Emma ska stå där och massera hundar fredag till söndag. Ska bli riktigt roligt! Har ni vägarna förbi så kom och säg hej! Vi hoppas på att det blir en bra och trevlig tillställning med många trevliga hundar.

Bus ska ju ställas på lördag. Det är Emma U som ska ställa henne, då jag brukar ha lite ont om tid när jag jobbar. Ska bli kul att se vad hon får för kritik men jag hoppas inte på så mycket då hon är precis urfälld och tanig just nu. Men hon är ju en unghund så.. Hon kommer att grövna och få mer päls hon också.







Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards