Aussieringens

Alla inlägg under november 2010

Av Carina Losenborg - 11 november 2010 18:55

Hade ju en omröstning där man fick rösta om vilken hund jag skulle anmäla till lydnadstävlingen den 21:a November. Resultatet blev en delad 1:a plats mellan Beon och Bimbo så därför ska de båda få tävla.
Det blir tävling i Svenljunga :)


Så nu hoppas jag bara på att det går bra med båda 2 :)


Sedan vill jag bara passa på att önska Emma och Diva lycka till på lördag då de ska tävla i 2:an i lydnad!! Hoppas att det går jättebra för er :)

Av Carina Losenborg - 11 november 2010 17:57

Här kommer en bild på en av dagböckerna, jag lägger bara ut bild på en pga jag vill att de andra barnen ska bli överaskade på hur deras ser ut :) Detta är Tuvas!


  


Ja vad tycker ni?? Färgerna blev inte så bra på kortet men den är rosa :)

Av Carina Losenborg - 11 november 2010 08:19

Idag är det kallt, väldigt kallt och isigt. Hoppas inte för många halkar och gör sig illa idag. Idag ska jag åka upp till A6 på förmiddagen och köpa lite roliga saker att "pimpa" dagböcker med.
Vi ska ju ut och resa och varje gång vi gör det så ger vi barnen en tom dagbok så att de kan skriva vad som händer varje dag. Det har blivit ett par böcker genom åren och det uppskattas enormt. Då kommer man ihåg vad vi gjorde och vad som han hänt men får oxå sammanfatta dagen och på så sätt tänka på vad som var bra eller dåligt.
Tuvas dagbok brukar jag skriva åt henne men i år ska hon få skriva den själv..


Av Carina Losenborg - 10 november 2010 08:36

Oj vad mycket snö vi har, när jag vaknade i morse och tittade ut på baksidan var det 1 dm snö på vårt räcke. Suck.. om man åker ner i huskvarna eller Jönköping är det ingen snö alls nästan men vi har minsann så vi klarar oss..


Har just varit ute med 3 jättelyckliga hundar för att skotta lite, tänkte att de nog ville vara ute och leka medans jag skottade. 3 hundar springer, hoppar och leker, såå lyckligt! Synd bara att jag var tvungen att skotta och inte bara kunde slänga mig ner i snön och leka med dem. Nu har vi kommit in och hundarna har fått sin frukost. Bimbo ligger som vanligt och tuggar på ett ben. Hon älskar verkligen sina ben men så är hennes tänder väldigt fina oxå. Den enda gången hon inte äter ben är när hon är dräktig då vägrar hon. Då får man skrapa hennes tänder så hon slipper all tandsten. Men så fort valparna har vuxit till sig lite så vill hon ha ben igen.

Bus äter oxå väldigt mycket ben men Beon han gömmer dem bara. Han gillar dem bara om de andra hundarna har tuggat upp dem. Han gillar att gå och bära på dem oxå.


Idag skulle vi ha åkt och tränat agility på jbk men snön hindrar detta, det är svårt att ta sig till jbk och att träna i detta väder kan innebära sträckningar och dylikt så vi struntar i det. Känns dock som om jag skulle behöva träna med Bimbo, hon ska ju tävla på lördag. Då ska vi ju till Varberg och köra 2 lopp, ett i Agility och ett Hopplopp. VI har startnr 12 i första loppen på dagen så vi måste vara i varberg vid 7 tiden på morgonen.. Suck det kommer att bli en tidig morgon. Sedan har jag startnr 100 i agilityloppet så det blir en lång väntan. Men det kan nog vara bra för Bimbo så hon hinner vila ordentligt mellan loppen.
Lite nervös är jag allt :)

Av Carina Losenborg - 9 november 2010 09:18

Jaha då har den första snön kommit och jag som bor uppe på ett berg vet hur roligt det kan vara. Svårt att komma ner och svårt att komma upp. 2 bussar sitter fast i kleva backen och en buss ovanför backen och kan inte ta sig ner.


Tuva var dock lycklig idag, för det var ju snö, när jag tittar ut över skolgården så åks det pulka i backarna vid skolan och alla barnen har så enormt roligt att man nästan har lust att sätta på sig varma kläder och gå ut och åka med dem..  


Iaf så var ju tanken att vi skulle träna idag men snön stoppade det, det går inte att ta sig någonstans alls i denna snön så det är bara att sitta inne och hoppas på att det blir bättre framåt dagen. Jag ska försöka aktivera hundarna inne med lite ben och med lite aktiviteter men annars får de om det blir för tråkigt gå ut och leka i snön..


Jag får väl passa på och göra saker här hemma idag som att tvätta och städa och hoppas på att min kunder som jag har i em kan komma hit. Jag ska ju ner till ryhov en sväng i dag oxå för att ta en spruta, alla i familjen ska det. De blir roligt ;)


Nej dax för frukost och sedan ska jag ut en sväng..

Av Carina Losenborg - 8 november 2010 15:18

Hemma igen efter 3 dagar i Växjö på den stora internationella ustställningen. Jag och Emma skulle stå där och massera. Vi hade en ganska liten monter denna gången men det gjorde oss inte så mycket. Vi hade det enormt trevligt och mysigt. Alltid roligt att träffa Emma :)


Bus skulle oxå ställas ut och hon fick en 1:a och blev placerad som nr 1 :) Så hon fick 2 fina rosetter :) Hennes kritik löd :
Feminin. Bra huvud och uttryck. korrekt bett. Acceptabla öron. Utmärkt hals. Är för dagen något spolformad i kroppen och något lång. Behöver utvecklas mycket mer. Välvinklad. Rör sig normalt. Bra päls.


Och med tanke på hur många som åker ut på 2or och 3:or så är jag enormt nöjd. Bus löpte oxå och haringen underull alls just nu så att hon fick omdömet bra päls är jag speciellt nöjd över!


Idag är jag trött och lite hängig men jag har haft kunder idag så det var bara att jobba på :) men det är ju kul så då glömmer man att man är trött. Jag har en praktikant i 2 veckor oxå. Hon är mycket duktig och det har flutit på bra! Hon tar för sig, frågar mycket och tar egna initiativ så detta tror jag kommer gå bra! Hon har en ljus framtid framför sig :)


Nu är det dax att gå ut till mitt lilla hus och jobba igen. Jag har snart en kund som kommer.

Av Carina Losenborg - 4 november 2010 10:06

Nu börjar allt falla på plats, fick ett meddelande från Attila om att Beon får vara med på deras viltspårskurs i vår, den börjar i April :) Ska bli så roligt att gå och göra något med bara honom. Han behöver det!


Sedan har jag varit ute och gått med hundarna, när jag kom hem tog jag hundarna en och en och körde lite på min agilitybana.
Bimbo tog ingången bättre idag, hon är snabb på att lära sig och jag gjorde kombinationen hopp, hopp o direkt in i slalom.. fungerade bra idag och hon gjorde den kanon.

Bus har en tendens att skita i näst sista pinnen i slalomet, körde det ett par gånger så att hon fick göra det korrekt 2 gånger. Hon har en bra ingång och lyssnar bra. Körde kombinationen med henne oxå och den tar hon bra.
Sedan körde jag framåtsändande och klockren var hon på detta idag och hon rev inte en enda gång :)


Nu ligger de små liven på golvet, Bimbo sover och Bus tuggar på ben.


Idag ska jag träna lite lydnad oxå ska köra igenom hela 3an med Bimbo och kolla var hon ligger, vad jag måste träna en massa på, antar att rutan blir ett av de momenten. Men man ska aldrig anta saker det har jag lärt mig man ska veta. Det har jag lärt mig den hårda vägen, för varje gång jag säger att min hund är platssäker eller liknade så händer det något.. så aldrig anta utan man ska veta :)

Av Carina Losenborg - 3 november 2010 14:15

Gick ut och satte upp ett 12 pinnars slalom, 2 hopp hinder och en tunnel.. gjorde en liten bana son bestod i först de båda hopp hindrena sedan en tunnel och sedan slalom, men slalomet och hindrena stod parallellt med varandra.. iaf så tog jag först ut..


Bimbo och körde ingångar med henne, märks på henne att vi kört mycket lydnad då hon helst vill gå fot med mig istället för att köra slalom men tillslut fick vi till det riktigt bra, sedan körde vi tunnel och slalom, gick oxå bra tillslut efter lite upprepning, då körde vi hela banan med hopp, hopp, tunnel och slalom och det körde vi ca 3 gånger och det gick kanon..


Bus började jag med slalomet, hon går jättesnabbt och bra i slalomet, mycket bättre än vad jag trodde hon skulle gå.. fuskar ibland men säger man då nej rättar hon till sig själv!! Duktig tjej!

Körde sedan framåtsändande med henne. Satte henne och körde henne fram över de 2 hindrena och i slutet fanns det godis. Hon går jättebra på detta och är snabb men hon slarvar när hon hoppar och river därför en hel del. Jobbar just nu på att hon ska vara med noggrann med hindrena och inte bara slänga sig över dem. Hon blir bättre men behöver mer träning.


Jag ska låta banan stå uppe ett tag och träna varje dag så kanske jag får till det tillslut, jag skulle bara behöva ett däck oxå så skulle lyckan vara gjord.. :)

Jag behöver säkra ingångar i slalomet, jag blir nervös för jag vet att det strular och då märker jag det på Bimbo. Måste jobba mycket på detta. Någon som har något förslag till hur man får säkra ingångar???
 

Kontaktfälten tar båda hundarna och Bimbo är kanon på detta. Hon är mycket noggrann.. Bus har mer flyg i sig och där får man vara noggrann så hon tar dem..


Ser just nu fram emot tävlingen i Varberg, där ska jag bara tävla Bimbo för Bus är för ung för att tävlas. Hon ska ha sin första officiella start den 29:e Januari..

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards