Aussieringens

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Träning i Forserum

Av Carina Losenborg - 19 november 2010 11:49

Idag skulle det bli träning av med ett helt gäng glada vänner. Åkte ganska tidigt till klubben och tog med hundarna ut på en promenad. Sedan gick jag tillbaka till klubben och tog med Beon ut.


Beon går väldigt fin i foten nu, inga större problem så går han så imorgon ska han kunna få ett bra betyg.

Läggande och ställande körde jag oxå och det gick bra. Han gör det jag ber honom om. Apporten gick oxå bra men då började det trilla in folk så koncentrationen var helt riktat på dem och inte mig, så jag satte in honom i bilen och tog ut Bimbo.

Körde rutan med henne från flera håll och med ca 15 meters avstånd, klockren :) Springer in i rutan och stannar snabbt :) SÅ glad över detta :)

Kör inkallning och hon stannar snabbt och bra, foten går jättebra.
på apporteringen så kan hon bli lite övertaggad och skälla till ibland men det blir bättre o bättre och nu leker hon inte så mycket utan springer o hämtar den fint. Gick bra med apporteringen över hinder oxå.

Hon fick oxå testa på sittande i grupp och plats. På sittandet så vill hon gärna lägga sig, vet inte riktigt men jag ska nog börja om med detta moment. Platsen var inga större problem förrän hon kom på att det kliade på svansen så det var man ju tvungen att åtgärda.. ja ja jag är hemskt nöjd med henne iaf.


Bus fick oxå lite träning idag, foten går bättre och bättre och hon följer bra och nu började sättandena bli rakare. Tränade mycket på possition. Körde både ställande och läggande och det går bättre och bättre, nu kan jag gå ifrån ett par steg :)

Inkallningen är inga problem och inte hoppet heller.

Sedan gick jag och pratade lite med ett par andra under tiden låg hon plats med hundar omkring henne som lekte med bollar mm men hon låg :) Hon är duktig min lilla skrutt :)

Sedan fick hon göra en riktig plats oxå och den låg hon jättefint på oxå.


Tog sedan ut Beon igen och körde lite till med honom, då gick han bättre och var jätteduktig så det ska nog gå bra imorgon om inte mina nerver kvaddar för mycket ;) Det vet man aldrig hur nervös jag blir.. iaf så är det en lång tävlingshelg och någon hund borde ju gå bra någon dag :))))


Nu har jag kommit hem och hunnit få i mig lite mat. Hundarna ligger utslagna på golvet och sover. Funderar dock på om jag ska ge mig ut i skogen i em och lägga ett par spår till dem.. får se.. men lite sugen är jag allt.. :)

 
 
Ingen bild

Ingrid

19 november 2010 15:36

Jag håller tummarna hela helgen. Hoppas att det blir full pott!

Carina Losenborg

19 november 2010 15:44

Ja jag hoppas på att iaf en av hundarna går bra :) Men det ska bli roligt! Ringer när jag vet :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards