Aussieringens

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2010

Appelltävling i Mullsjö

Av Carina Losenborg - 23 oktober 2010 15:47

idag var det dax att åka till Mullsjö Bk och tävla appell spår med Bimbo. När jag vaknade på morgonen vräkte regnet ner så vi satte på oss ordentligt med kläder. (inte för att det hjälpte :))
åkte ut till Mullsjö och vid lottningen fick jag startnr 5 av 6.
Vi satte oss sedan i bilden och åkte till Habo där vi skulle lägga spåren.
Spåret gick jättebra och vi fick 9:or av båda domarna :) Hon strulade lite vid första apporten men sedan gick det som en dans :) Hon tog alla apporter utan några problem :)


När alla spår var avklarade åkte vi tillbaka till Mullsjö, där vi efter en snabb lunch gick ut och lade hundarna för platsen.. Just när vi skulle gå på planen så rök 2 hundar (sök o rapporthundar) ihop. så jag var tvungen att dra undan Bimbo som hamnade mitt i bråket.. Suck, mitt hjärta slog nog 300 slag/sekund vid det laget..

Iaf så gick vi in och gjorde platsen och jag var jättenervös och aldrig har väl minutrarna gått så långsamt.. Men kvar låg hon och stilla oxå så det blev en 10:a från båda domarna.

Sedan var det dax för budföringen där hon sprang jättefint ut och tillbaka en 10:a där oxå från båda.

Sedan körde vi lydanden,hade kunnat gå bättre, kände att hon var lite seg och hon åt snö när hon kom åt en överlag är jag jättenöjd med henne..

Här kommer hennes poäng:


Spår:          9                       9

Budföring: 10                       10

_____________________________________________

summa specialen 83 poäng av 90 möjliga


Platsen:           10                       10

Linförighet:      7                         8,5

Framförgåendet : avstod detta moment
Platsläggande:  8,5                      8,0

inkallning:        9,5                      9,0

apportering:     8,5                      8,5

hopp:               10                       10

_____________________________________________

summa lydnad 190 poäng av 230 möjliga


Vi fick allt som allt 273 poäng och vann alltihop :) Min underbart duktiga Bimbo:)

Så nu är hon uppflyttad lägre :)


 
 
Ingen bild

Elin Gilenmyr

23 oktober 2010 17:42

Grattis! till eran fina prestation.

Mvh Elin och Roys

Carina Losenborg

23 oktober 2010 18:50

Tack så hemskt mycket :)

 
Ingen bild

Ingrid

23 oktober 2010 18:58

Stort grattis. Skönt att få lön för mödan.

Carina Losenborg

23 oktober 2010 19:33

Ja verkligen det var enormt skönt :)Tack!!

 
Ingen bild

Cinn

24 oktober 2010 10:15

Godmorgon !
Åhh, vad kul att läsa ditt resultat. Blev så glad, så nu blir dagen helt klart bra. Stort GRATTIS till dig o Bimbo....... duktiga ni är !!!!!!
Många kramar från Cinna

Carina Losenborg

24 oktober 2010 10:41

Å tack snälla du :) Ett stort grattis tillbaka oxå, såg att det gick bra för er igår!! Du o Jackie är verkligen på gång :) O Texas vilka bra poäng han fick :) Jättegrattis!!

 
Ingen bild

Annika

24 oktober 2010 17:03

Wow!! Vilket härligt par ni är, du och Bimbo =) Roligt att det gick så bra, trots det dåliga vädret! Stort GRATTIS till er bägge två =)

Carina Losenborg

24 oktober 2010 19:15

Tack snälla du :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards