Aussieringens

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2010

Lydnadsträning med Bus

Av Carina Losenborg - 16 oktober 2010 14:28

Blev lite sugen och tyckte lite synd om Bus så jag satte på mig och gick ut för att träna med bara henne :)


Jag säger det igen, hon kommer blir en kanonduktig lydnadshund så bra som hon går fot :) Hon följer en exakt vart man går och har hela sin uppmärksamhet riktad just på en själv. När man går med henne känner man sig som centrum i uiversum till skillnad från de andra hundarna som ibland kan hitta saker som är roligare än matte.

Tränar både linförighet och fot med henne och hon går jättebra, har snabba sättanden. Bara att träna vidare så att hon får mer erfarenhet. ska lägga in stegförflyttningar mm på henne så hon blir extra säker på possitionen.

Tränar sedan läggande med henne och det gör hon kanonsnabbt och bra, jag går ännu inte ifrån henne utan bara lägger henne och berömmer men hon slänger sig ner.
Inkallningen gör hon bra men har en tendens att sitta och rycka, man hinner inte öppna munnen innan hon kommer så det ska vi träna vidare på med att förlänga tiden och göra det svårare för henne men först måste hon kunna det 100 gånger av 100.

Sedan började vi träna ställandet, vi kör det med boll och bollen är jätterolig tycker hon, när hon leker med bollen vill jag sedan att hon kommer och lämnar den till mig i handen och då får hon en godis. Detta är bra grundträning för apporteringen. Hon tycker det är kul men lite svårt ibland då bollen har ett eget liv och hoppar iväg.. :)

Sedan tränade vi platsen och den gjorde jag på kort avstånd med mycket beröm , dock låg hon fint även när det blev störningar som t ex att Björn kom hem och kom och pratade med mig. Hon låg kvar!! Min duktiga lilla hund!


Apporten upptäckte jag att jag har glömt på hundklubben när vi var där och tränade sist så den ligger nog där på planen, så det blev ingen träning på det men jag får ta det en annan dag..


Jag ska lägga upp mål för hundarna inför 2011. Bimbo blir ju inte så svårt men de andra har jag inte funderat färdigt på än.. Jag ska iaf köra upp Bus i lydanden då hon kommer bli bra på det och hon tycker det är roligt. Beon ska få gå 2 kurser och givetvis tävlas med oxå. 
Bus ska sedan få tävlas en del i agilityn och det blir nog bra för henne då hon både är snabb och smidig.
Och Bimbo får gå här hemma och drälla med sina valpar :) Vilket hon som vanligt kommer tycka är roligt och stimularande så det är inga sorger för henne.


Nu längtar jag efter att lydnadskalendern för 2011 kommer ut så jag kan börja planera våren. 

 
 
Ingen bild

Annika

16 oktober 2010 19:45

Roligt att följa din träning med hundarna! Du är så duktig och det märks att du känner dina hundar väldigt väl =)
Kram

Carina Losenborg

17 oktober 2010 07:07

Tack vännen! Ja jag tror jag känner dem ganska väl, det är vikigt om man ska komma någonstans tror jag :)

 
Ingen bild

Marita

18 oktober 2010 12:42

Du är så duktig med dina hundar! :)Bus är sååå fin! Vi tränar på här hemma lite smått. Hon "stänger av" o slutar lyssna emmellanåt då det är roligare och rusa runt som en tok :. Det börjas väl snart...;) I dag har Vilda varit med mig i stallet och träffat hovslagaren :) Duktig va hon!

Carina Losenborg

18 oktober 2010 17:22

Tack! Ni är oxå väldigt duktiga, säg till om du har tid att träffas någon dag så kan vi träna lite tillsammans??

 
Ingen bild

Marita

18 oktober 2010 21:21

Jag säger till ! :)

Carina Losenborg

19 oktober 2010 08:30

Bra gör det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards