Aussieringens

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2010

Så här gick det idag :)

Av Carina Losenborg - 16 oktober 2010 13:03

Idag var det tävling i boxholm och jag skulle tävla med både Beon och Bimbo. Jag åkte i god tid och tog en runda i skogen så hundarna fick springa av sig lite innan jag åkte vidare till Boxholm. Väl framme så var jag i god tid så jag svängde in på Ica och handlade lite Frolic :) Tänkte att Beon skulle få för han behöver dras upp lite ibland.


Kommer dit och vi lottas som nr 2 i klass2 och nr 1 i klass 1 :) Först ut ska alltså Bimbo. Tar ute henne och står länge vid bilen och tänker ska jag verkligen ta med godis när jag ska tävla henne, (hon brukar bli övertaggad av godis) men fast jag vet detta tar jag med godis..

Kör henne lite och hon taggar upp.. gör allt för godis..

Går in på plan och lägger henne plats går därifrån och efter ett par min ropar de på oss då springer Bimbo och hund nr 3 omkring och leker.. Hmm.. ja ja bara att acceptera en 0:a, sedan gör inte Bimbo ett rätt under hela programmet, hon var nog jättekul att titta på för hon hade jätteroligt.. Men så många poäng blev det inte.. ja ja är hon på det humöret är det bara att acceptera att hon inte fungerar att köra lydnad med med fick kommentaren att det är en glad, underbar hund som är kul att se på.. o ja det är hon.. Men denna gången är det helt mitt egna fel jag skulle inte ha tagit fram godiset utan kört med boll bara.. Men lätt att vara efterklok.


Sedan ska jag köra Beon och han gör allt bra men lägger sig inte på läggandet under gång så den 0:ade vi, därför missade vi 1:a priset precis.. Han hade en massa snea sättanden oxå vilket drog ner poängen men han skötte sig jättebra min stora kluns..


har haft en rolig dag och det är ju samma hundar som åkte med hem som jag åkte dit med.. :)


Sedan ett stort grattis till Annika som tog ett 1:a pris idag med 170 poäng!!

 
 
Ulrika-Atlas

Ulrika-Atlas

16 oktober 2010 13:20

Jag tycker iaf att du är så duktig =)

http://atlasblogg.blogspot.com

Carina Losenborg

16 oktober 2010 13:33

Tack vännen!! Och man ska alltid komma ihåg att det är djur vi håller på med :)

 
Ingen bild

Annica

16 oktober 2010 14:22

Tack för, som alltid, trevligt sällskap !
Sedan, du vet ju att de kan o hellre så glada, trevliga hundar som du har än "perfektasurluntar" !

Carina Losenborg

16 oktober 2010 14:27

Ja tack själv!! Ja perfekta hundar kan någon annan få ha jag har hellre mina glada lurkar :)

 
Ingen bild

Annika

16 oktober 2010 19:49

Ja, härliga hundar har du! Och det viktigaste är ju ändå att ni haft en rolig dag tillsammans =)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards