Aussieringens

Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Agilitykurs och Lydnadsträning

Av Carina Losenborg - 29 september 2010 12:06

Igår var jag och Bimbo på agilitykurs, Ulrika, Atlas och Tuva var med oxå. Vi började med att gå en promenad i det kalla men fina vädret.Sedan hade John gjort en del som han ville vi skulle öva på det var ett hopp och sedan gungbrädan och sedan ett hopp till, det var ett staket med 3 hopp och slalomet.Bimbo är duktig och lyssnar och vippen går riktigt bra nu, vi körde även en del däck eftersom hon har velat hoppa brevid på det men det fungerade kockrent.Efter detta satte john upp en bana, den körde vi 3 gånger.. Bimbo är duktig men min handling suger.. ;) jag glömmer vart vi ska, vilket hinder som kommer härnäst, jag glömmer säga till henne vad hon ska göra och springer omkring som en förvirrad höna på planen.. Men hon tog alla kontaktfält så det är jag nöjd med.. Vi behöver träna massa mer! Finns massor att öva på men egentligen är det jag som behöver öva mest :)Idag har jag varit ute med alla hundarna i skogen, och sedan har jag träffat Cinna och Pia och tränat hund.Bus:Fot: hon går jättebra fot, är med bra och har kontakt hela tiden. Hon är följsam och snabb.inkallning: kommer i fullfart, lite dåliga ingångar men det jobbar jag på.läggande under gång: lägger sig snabbt men snett så det måste jag försöka ändra på..platsen: ligger jättebra!apporten: tar den jättebra!hoppet: hoppar fint, behöver bättre ingång!Beon:Foten: lite okoncentrerad i början men sedan kanon. har kommit på att om man vill ha kvar hans uppmärksamhet får man inte gå och tråka ut honom utan mycket svängar så går han klockrent och tycker det är jättekul.inkallning: jättebraläggandet: sakta men ok..ställandet: jättebra stannar kanon :)hoppet: hoppar jättebra!apporten: tar den håller den och släpper den på kommando :) jag är sååå nöjd med honom!Bimbo:Fot: jättebra, lagom taggad och går bra, inget pip och gnäll utan går bra!inkallning: stannar ok ibland men tar för lång sträcka på sig, behöver få henne att stanna snabbare.läggandet: super! Slänger sig ner.rutan: strulade massor idag, ibland gör hon den klockrent och ibland är det som om hon aldrig har hört kommandot innan.. vet inte hur jag ska göra för att bryta detta men det är nog bara att träna på. Hon gör den bättre på nära håll så jag ska nog träna den nära ett par dagar och sedan öka avståndet.Fjärren: gör hon kanon, lyssnar bra!apporteringen: leker när hon ska ta apporten men tar den sedan och kommer med den fint.hoppet: hoppar fint, sätter sig oftast och hoppar tillbaka med ibland slarvar hon och tjuvstartar på tillbaka hoppet.. Jag är nöjd med hundarna idag men lite frustrerad över rutan och inkallningen men Bimbo. Känns som om hon borde kunna detta nu men iof så stannade hon när jag sa till henne och gjorde inte så som hon gör på tävlingar att hon bara fortsätter springa.. iaf så måste jag fundera och läsa i min lydnadsbibel så får vi se om jag kan hitta på något knep så att det fungerar bättre..Efter träningen så satte vi oss och fikade och det är alltid lika trevligt att bara sitta och prata med goa vänner!Imorgon blir det mer träning eftersom jag ska tävla både lördag och söndag.. På lördag blir det Bimbos första agilitytävling och på söndag blir det lydnadstävling.Ser jag fram emot och hoppas på bra resultat :)

 
 
Ulrika-Atlas

Ulrika-Atlas

29 september 2010 14:18

din handling suger inte alls, den behöver bara förbättras lite på vissa ställen =) Det kommer gå bra i helgen!

http://atlasblogg.blogspot.com

Carina Losenborg

29 september 2010 15:00

Du är snäll du men den suger verkligen :)

 
Emma

Emma

29 september 2010 16:28

Jag tror på Carina, din handling suger nog ;) Men du kommer nog bli kanon duktig en dag tror jag!!

http://canecorso.bloggplatsen.se

Carina Losenborg

29 september 2010 17:12

ha ha ha ja du känner ju mig :) en dag ska vi regera :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards