Aussieringens

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Carina Losenborg - 2 augusti 2010 22:17

Dagens träning blev ungefär som jag ville, jag gick ut för att ställa upp rutan när en av tjejerna som ibland går ut med mina hundar kom och ville låna Bus. Så det fick hon göra :)


Ställde upp rutan och tog ut Bimbo, satte upp henne och skickade henne och vet ni vad?? Hon sprang rakt in i den utan problem :) Vad glad jag blir! Jag tränar dock just nu med att det finns en bricka i rutans bortre del med en godis på, ibland och ibland finns där ingen. men det fungerar kanon på henne just nu..

Tränade rutan en stund sedan gick vi över till att träna inkallning, gjorde så att jag satte henne och kallade in, sa stanna och stannde hon inte direkt gick jag och pockade upp henne och gick tillbaka, gjorde om det igen, efter ett par gånger kom hon på att det var bättre att stanna för då fick man köttbullar :) Tränade en massa på raka inkallningar men gjorde så att jag satte henne och sa en massa saker innan hit så att hon ska lära sig att lyssna på vad jag säger och inte bara på att jag säger något.


Sedan tränade vi en plats och det var inga konstigheter. hon låg kvar helt stilla :)Sedan var det dax för att köra en ruta igen och det gick klockrent. då gick vi över till apporten, hon har fått gå fot med den och göra inkallningar med den utan att tugga. Är så nöjd med henne idag hon gick kanon.


Sedan plockade jag ut Beon. Med honom körde jag lite fot men mest possitionsträning, han sätter sig snett när han kommer in vid t ex en inkallning.

körde plats, läggande och ställande med honom och det gick kanon. han lägger sig mycket bättre nu men man får passa sig så att man inte har för gott godis för då slutan han lyssna och går på godiset istället vilket innebär att han reser sig innan man sagt till honom. Sedan körde vi apportering. Nu tar han apporten och tycker den är kul, han håller inte kvar den men vi tar en dag i taget. Han tycker iaf det är roligt så vi avslutade med lite dragkamp.. Han gillar att kampa och det är bra :)


Imorgon ska jag ut med gänget och träna i Habo vid kl 5, innan dess tänkte jag och Tuva besöka mamma och ge henne en massage det behöver hon :) Men jag åker nog ut i så god tid att jag hinner lägga ett par spår med hundarna oxå. Tänkte lägga ett riktigt tävlingsspår till Bimbo för att se vad hon kan och vad vi behöver träna mer på. De andra ska få ganska långa spår de oxå med iaf en vinkel det klarar de galant båda 2. Jag ska göra en budförning med henne oxå men det får bli på kvällen när jag har hjälp.


Imorgon ska Bus få träna oxå. Tänker träna platsen med henne tillsammans med de andra hundarna så får vi se om hon klarar det. :) Köra hela klass 1 och 2 med de andra och se vad vi kan göra åt de problem och svårigheter som finns :) Ska se om vi hinner med ett framförgående oxåå, dax at börja träna in det.


Nu är iaf hundarna rastade och fått mat, jag sitter i sängen med datorn som jag nu tänker stänga och det är dax för sängen. Sov gott och jag hoppas på en kanondag imorgon med mycket massage och träning för hundarna :)

Av Carina Losenborg - 2 augusti 2010 09:38

Helgen har inte precis varit i träningens tecken, vi har alla tagit det lugnt och vilat för det behövde vi. Hundarna har sovit en hel del och jag har mest slappat framför tv:n i soffan :)


Iaf idag tänkte jag träna med alla hundarna, tanken är att idag ska vi träna:


Bimbo: Rutan, inkallning, plats och framförgående

Beon: Läggande under gång, ställande, platsen, apport och possition i foten.

Bus: Possition, plats inkallning, apport.


Detta är iaf min tanke så får vi se vad det blir just nu regnar det massor men kanske skulle vara bra att träna i det så att hundarna är vana vi det och inte påverkas på en tävling.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards