Aussieringens

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Carina Losenborg - 19 juli 2010 21:43

Idag har vi varit uppe och tränat på Jbk.

Bimbo :
Platsen : gnäller men ligger still.

Foten : går ganska bra, lite för taggad fortfarnade men ok.

Läggandet: kanon

Inkallning: är ganska ok nu, ett par steg för mycket men helt ok.

Rutan: katastrof.. går inte alls.

Fjärren : kanon där har vi en 10:a om hon gör den så..

Apporteringen : helt ok lite lek men helt ok

Hoppet : helt ok sätter sig lite för nära men ok.


Beon:

platsen: ligger kanon

tandvisningen: ok

fot: mycket bättre idag, börjar blir roligt tycker han.

läggandet: lade sig inte, men efter ett par gånger lade han sig iaf.

inkallningen: fick säga till 2 ggr men sedan kom han bra.

ställandet : ok men inte det bästa han har gjort

apporten : ok när han väl tar den så håller han den fint

hoppat: jättebra


Bus:

Tränade bara foten med Bus och hon är såååå duktig, går bara och hon håller kontakten, har dåliga sättanden men det struntar jag i. Hon är så enormt följsam.

Testade apporten oxå och hon tar den och håller den kanon så jag är så nöjd med henne :)


Imorgon ska ja se om jag hinner träna något med dem men det hoppas jag iaf :)

Av Carina Losenborg - 19 juli 2010 11:40

nu är jag frustrerad.. suck.. jag hatar att träna med en hund som ibland går ner till smarthetsgrad 0.. Bimbo kan vara så enormt rolig att träna med och enormt lättlärd men ibland går det verkligen troll i vår träning och jag blir så enormt frustrerad. Vet inte hur jag ska lösa vissa saker med henne, vet inte hur jag ska få henne att förstå vad jag vill. Något gör jag ju fel men vad??

Hon gillar inte klicker så det kan jag utesluta men vad ska jag prova istället.. Jag skulle vilja påstå att hon verkligen sätter mina kunskaper på prov. Att hon gör mig till en bättre hundförare för att hon inte alltid är klockren men ibland sliter jag mitt hår och funderar på varför jag håller på att träna :) (nej så farligt är det inte riktigt).

Det som gör mig frustrerad är att jag vet att hon är klockren i alla moment i kl 2 utom rutan men idag ville hon inte ens göra apporteringen, vad är fot??? Är det något man äter?? Suck... lika bra att lägga av och vänta tills ikväll när jag ska träffa träningskompisarna och träna, får se om någon av dem har något förslag..


Jag funderar på att åka och köpa mig en bok.. det brukar hjälpa :) Lite nya ideer och tankar.


Av Carina Losenborg - 19 juli 2010 10:20

Frukosten avklarad och nu funderar jag och Tuva vad vi ska hitta på idag, vi tänkte gå och se draktränaren på Bio men den går inte förrän kl 15.30 så vi har en del tid över innan. I kväll ska vi träna hund med Ulrika, Tomas och Emma men innan dess hinner vi ju med massor :)

Funderar på om Tuva o jag ska baka en massa?? Frågan är bara vad vi ska baka :)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards