Aussieringens

Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

glasögon, en "syndabock" och agility

Av Carina Losenborg - 29 juni 2010 20:23

I dag åkte jag och Ulrika upp till huskvarna hundklubb för att träna lydnad. Dock lyckades både jag och Ulrika ta sönder våra solglasögon, snacka om otur och det var en massa konstiga fjärilar och flugor på hela planen men lite träning blev det iaf :)


Bimbo:
Fot- går kanonbra nu. Går mycket bra lyssnar kanon. Taggad och tycker det är roligt men går korrekt nu.
Apportering - lite lite tugg men springer ut kanon och kommer tillbaka med den, sätter sig fint.Håller apporten tills jag tar den.. Dock tar hon inte apporten på utvägen utan vänder och tar den på invägen, detta blir nog en del avdrag på men inga massor iaf.

Fjärren - kanonbra, lyssnar kanon, flyttar inte fram en enda gång.

Läggande under gång - kanonbra snabbare idag..

inkallning med ställande - stannar men inte så snabbt som jag skulle vilja måste jobba med det.


Sammanfattning av henne är att hon blir bättre och bättre, tycker det är enormt roligt och hon är kanonrolig att träna med just nu :) känns som om vi kan komma långt, behöver dock träna rutan men det blir imorgon.


Beon:

Fot - släpade och hängde idag, ville inte lyssna, ofokucerad, så jag fick säga till honom ordentligt sedan blev det bättre. dock oroar det mig lite att han släpar.. kändes inte taggad idag.

Läggande under gång - segt och fick göra om det ett par gånger men han lägger sig iaf..

Apportering - vill inte ta apporten men tillslut fick jag honom till det, har han väl tagit den så håller han den fint. Han ser ut som apporten ska bita honom.. den är hans "syndabock"


Sammanfattning av honom är ofokucerad och vill inte lyssna, känns som om han inte riktigt var på topp idag men bättre i slutet. Slutade när han var på topp iaf, fick till ett ok fotgående och läggande innan jag slutade.


Bus:

Fot - tränade possition och hon är kanon, sätter sig dock snett så man får korrigera henne på det men hon är så uppmärksam att man nästan gråter. Hon kommer bli sååå duktig.


Sammanfattning är att hon är duktig och det går framåt, klarar långa sträckor av fot, höger och helt om men sätter sig snett vid halt.


Sedan har vi tränat agility på jbk nu ikväll, det var jag och Ulrika som åkte dit.


Bimbo:
taggad, vill mycket, dock lyssnar hon inte så bra så man får ta tag i henne och säga till henne, hon tycker fortfarande att hon kan strunta i vad man säger men kom på under kvällen att det är roligare om man gör som jag vill.. Tränat mycket på däcket som hon har problem med, vill gärna hoppa jämte, men det är nog bara fortsätta o nöta. Körde ett par rundor med henne och hon har ju inte kanonbra uthållighet men den blir bättre.


Beon:
Tycker det är kul men är lite för sprallig och idag vile han inte alls lyssna. Han fastnade dock och gjorde en ordentlig vurpa när han fastnade i ringen som håller en tunnel.. dock verkar han inte gjort sig illa.. Tur det iaf. Dock är han lite dålig i magen och ganska trött och seg så jag körde bara honom en gång. känns som sagt inte på topp idag..


Bus:
taggad men fokucerar för mycket på min hand, utvecklat sin hoppteknik och nu kan man styra henne ganska bra, hon fick träna en del balanshinder och däcket. Körde henne ett par gånger.. dock är hon så förarbunden att agilityn kan bli ett problem för henne. kan hända att hon inte klarar det eftersom hon fokucerar så mycket på vad jag gör och inte tänker framåt själv. Men fratiden får utvisa hur det går.


Nu ligger alla hundarna ute i hundgården och sover, det är svalare där än inne så de ville gärna vara där.. De var trötta och sega nu ikväll men det är inte så konstigt för jag har kört ganska hårt med dem i ett par dagar nu, de kommer dock att få vila till helgen då jag ska stå och massera i Borås. Bus ska ställas så jag måste bada henne någon dag men det får vänta tills på torsdag tror jag :) eller fredag fm..


 
 
Ingen bild

Ingrid

29 juni 2010 21:31

Inte konstigt om hubndarna är sega i värmen. Det är ju vi med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards